• Morticia77

Insomningstips?

Vår son är 2,5 månad gammal, och sover med mig varje natt. Det är jättemysigt, men helst vill jag att han sover i sin spjälsäng, som står alldeles bredvid min säng.
    Tyvärr somnar han bara efter amning, i vaggande famn, eller i vagnen under promenad. Ni ser problemet? Viktigast är nattsömnen, men även under dagtid vore det skönt om han kunde sova i sin egen säng ...

Alla Era tips och trix tack! =)

• Svar på tråden Insomningstips?
  • moosen

vi bar vår dotter de första månaderna, funkade bra och så länge hon hade det behovet, så fick det bli så....
    testa och lägg ner honom efter att han somnat i din famn och vira täcket/filten lite hårdare runt om, så blir det en liten trygghet... det funkade för oss....

• Mamma Tess

exakt sån var min son med (och är fortfarande ibland)
    somna bara när jag amma,i famnen eller vagnen.
    men sen började jag med att lägga honom i sin säng och vred upp baby mobilen eller satt breve och strök honom i pannan, kunde ta 1h ibland men tillslut lär de ju sig.
    även om di får sitta i evigheter breve sängen så kommer de gå tillslut.. lycka till.

• AlexXx

Min son är 3 månader. Han har inte velat sova i sin säng förut, men nu i helgen köpte vi Vyssan Lull Tassar och satte på sängens ben. De funkar utmärkt nu:) han sover som ett ljus i sin säng nu.

• litenprick

Nej jag kan itne

Morticia77 skrev 2008-04-14 12:08:37 följande:
    Vår son är 2,5 månad gammal, och sover med mig varje natt. Det är jättemysigt, men helst vill jag att han sover i sin spjälsäng, som står alldeles bredvid min säng. Tyvärr somnar han bara efter amning, i vaggande famn, eller i vagnen under promenad. Ni ser problemet? Viktigast är nattsömnen, men även under dagtid vore det skönt om han kunde sova i sin egen säng ... Alla Era tips och trix tack! =)
    nej jag kan inte se problemet... barnet är för litet för att förstå natt o dag... det går efter behov.

Jag tycker det låter som bra insomningsteknik du har, att han somnar in vid amning eller i vaggande famn... han är ju fortfarande såå liten.
Svar på tråden Insomningstips?