Tage?
Vad tycker ni om det namnet?
Någon på FL som har ett barn som heter så?
Vilket flicknamn passar med Tage?
Har själv funderat på Maja och Tage? Vad tycker ni?
Vad tycker ni om det namnet?
Någon på FL som har ett barn som heter så?
Vilket flicknamn passar med Tage?
Har själv funderat på Maja och Tage? Vad tycker ni?
Inget namn jag skulle välja, tycker inte det är fint eller passar på ett barn. Maja är finast dock, kommer vår dotter heta ![]()
Jag tycker Tage är jättefint! Verkligen! Det passar jättebra med Maja
.
Jättefina namn båda två!
Bägge var med på min lista.
Är inget fel på Tage.
Kallas de själv å föredrar de namnet före mitt eget namn :)
Det är jättefint!
min morfar hette det.
tycker det är helt okej, men vet inte om ja skulle sätta i hop det med maja. Men gör som du känner för
Tage! Vad fint! Maja o Tage va super fina ihop!!!
Finns en tjej på FL vars son heter Tage. Hennes nick är Tage07 om jag inte minns helt galet.
Jag gillar namnet.
Maja är ett superfint namn som jag gärna skulle vilja ha på en eventuell nästa dotter. Min mormor hette Maja.
Tage är fint. Grannen hade ett tamt lamm som jag kallade Tage när jag var liten.
Min farbror heter Tage, så det är det första jag tänker på.. men tänker jag efter så är nog namnet "Tage" rätt så charmigt...
Jag känner inga barn som heter det. De män jag har känt, är döda nu sedan länge.
Namnet är vettigt - inget fel SÅ - men jag skulle inte ge det till min egen son. Jag förknippar det trots allt med gamla gubbar, och jag tycker även att det låter obehagligt på något sätt. Kanske för att det är så likt "tagel". (Tagelskjortor och så vidare.)
Flicknamn som passar till skulle väl vara namn från samma generation, gärna lite rustika och bonniga. Så Maja passar bra, men även Stina, Vilma, Hilda, Svea, Lisa, Elin o.s.v..
Men som sagt - detta är namn som jag aldrig skulle ge mina egna barn. För gamla och bonniga!
Jättetjusigt, och en hyllning till den store mannen Tage Danielsson. Kör på Tage!
Vi har en katt som heter Tage. Kanske får döpa en eventuell son till Hasse istället
Tycker Tage är super fint !
Tage är superfint!
Skojar ni? Tage??? Nää gud vad fult!!
fult namn
Jag tycker det är superfint. Jättesöt. Finare än tråkiga namn som Robin, eller "moderna" som Kehvyn.. sött o kommer snart bli pop tror jag
sött *
En liten kille på öppna föskolan där vi hänger heter Tage. Supergulligt tycker jag.