• Gullmamman

Tage?

Vad tycker ni om det namnet?

Någon på FL som har ett barn som heter så?

Vilket flicknamn passar med Tage?

Har själv funderat på Maja och Tage? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tage?
  • flipperkulan

Inget namn jag skulle välja, tycker inte det är fint eller passar på ett barn. Maja är finast dock, kommer vår dotter heta

(¯`°?.¸ ღ♥ BF 2008-05-03 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • firewalkwithme

Jag tycker Tage är jättefint! Verkligen! Det passar jättebra med Maja .

• PernillaB

Jättefina namn båda två!
    Bägge var med på min lista.

• målvakten

Är inget fel på Tage.
    Kallas de själv å föredrar de namnet före mitt eget namn :)

• LillaPaula

min morfar hette det. tycker det är helt okej, men vet inte om ja skulle sätta i hop det med maja. Men gör som du känner för

• CMH

Tage! Vad fint! Maja o Tage va super fina ihop!!!

Egon 080109
  • Piri

Finns en tjej på FL vars son heter Tage. Hennes nick är Tage07 om jag inte minns helt galet.

Jag gillar namnet.

Maja är ett superfint namn som jag gärna skulle vilja ha på en eventuell nästa dotter. Min mormor hette Maja.

• spöke

Tage är fint. Grannen hade ett tamt lamm som jag kallade Tage när jag var liten.

• emmavictoriia

Min farbror heter Tage, så det är det första jag tänker på.. men tänker jag efter så är nog namnet "Tage" rätt så charmigt...

• Vinbärssaft

Jag känner inga barn som heter det. De män jag har känt, är döda nu sedan länge.

Namnet är vettigt - inget fel SÅ - men jag skulle inte ge det till min egen son. Jag förknippar det trots allt med gamla gubbar, och jag tycker även att det låter obehagligt på något sätt. Kanske för att det är så likt "tagel". (Tagelskjortor och så vidare.)

Flicknamn som passar till skulle väl vara namn från samma generation, gärna lite rustika och bonniga. Så Maja passar bra, men även Stina, Vilma, Hilda, Svea, Lisa, Elin o.s.v..

Men som sagt - detta är namn som jag aldrig skulle ge mina egna barn. För gamla och bonniga!

• Balehead

Jättetjusigt, och en hyllning till den store mannen Tage Danielsson. Kör på Tage!

• snel hest

Vi har en katt som heter Tage. Kanske får döpa en eventuell son till Hasse istället

• nallle puh

Tycker Tage är super fint !

• FamiljenKoskinen

Tage är superfint!

• Izabell888

Skojar ni? Tage??? Nää gud vad fult!!

• W W

fult namn

My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • Kall öl

Jag tycker det är superfint. Jättesöt. Finare än tråkiga namn som Robin, eller "moderna" som Kehvyn.. sött o kommer snart bli pop tror jag

• Minipumpan

En liten kille på öppna föskolan där vi hänger heter Tage. Supergulligt tycker jag.

Svar på tråden Tage?