• dinana

    I vilken vecka fick ni veta att ni hade utomkvedshavandeskap?

    Jag satt idag och funderade över hur långt man kan gå med utomkvedshavandeskap. Själv så fick jag utomkvedashavandeskap med min första dotter. Detta upptäcktes i vecka 17 (16+5) och vad jag har förstått av detta så är det ytterst ovanligt att man går så långt. Min dotter låg i min vänstra äggledare, men hon växte som hon skulle och var så söt när vi fick se henne efter bukoperationen. Vore intressant att prata med andra som haft utomkvedshavandeskap och hur de har känt efteråt. Finns det någon mer som har gått lika långt som jag?

  • Svar på tråden I vilken vecka fick ni veta att ni hade utomkvedshavandeskap?
  • Kreolskan

    På mig kostaterades X i vecka 9 och då blev jag opererad direkt. Klumpen i äggledaren var ganska stor och ledaren kunde ha brustit när som helst.

    Hur menar du med ditt utomkveds? Brast inte äggledaren? Hade fostret utvecklats "normalt"?

  • Anonym

    Jag gick till v.11. Jag hade ett foster i äggledaren och ett i livmodern. Jag fick missfall i v.9 med det i livmodern och det tog dom 2 veckor att hitta anledningen till att mina hormener inte gick ner.

  • dinana
    Kreolskan skrev 2008-04-14 12:30:55 följande:
    På mig kostaterades X i vecka 9 och då blev jag opererad direkt. Klumpen i äggledaren var ganska stor och ledaren kunde ha brustit när som helst. Hur menar du med ditt utomkveds? Brast inte äggledaren? Hade fostret utvecklats "normalt"?
    Nej, äggledaren brast den 17e augusti i vecka 17 (16+5) inte tidigare. Fostret hade utvecklats "normalt".
  • dinana
    Anonym skrev 2008-04-14 12:33:38 följande:
    Jag gick till v.11. Jag hade ett foster i äggledaren och ett i livmodern. Jag fick missfall i v.9 med det i livmodern och det tog dom 2 veckor att hitta anledningen till att mina hormener inte gick ner.
    Oj vad jobbigt att förlora två på en gång. Verkligen så tragiskt.
Svar på tråden I vilken vecka fick ni veta att ni hade utomkvedshavandeskap?