• oxytocin

Punschflaskor av choklad

Nån som vet vilka som tillverkar de där punschflaskorna av choklad som är inslagna i metallfolie och finns att köpa på de flesta affärerna? Eller ännu hellre vet vad de innehåller? Fick nämligen en allergisk reaktion igår (IGEN) som slutade med ambulansfärd, akuten och lades in över natten.

• Svar på tråden Punschflaskor av choklad
  • anarkokapitalist
    oxytocin skrev 2008-04-14 14:55:01 följande:
    Nån som vet vilka som tillverkar de där punschflaskorna av choklad som är inslagna i metallfolie och finns att köpa på de flesta affärerna? Eller ännu hellre vet vad de innehåller? Fick nämligen en allergisk reaktion igår (IGEN) som slutade med ambulansfärd, akuten och lades in över natten.
    Är nog bättre om du ringer och frågar tillverkaren.
  • getingmidja

Punschflaska 25gProduktbeskrivning:
    Info från Cloettas hemsida;

Liten läcker flaska i chokladform med punschfyllning. Alkoholhalten i våra Punschflaskor är 3,5 viktprocent.Innehållsdeklaration:
    Socker, vatten, kakaomassa, arrak, kakaosmör, mjölkfett, emulgeringsmedel (sojalecitin), aromämne (vanillin).Näringsvärde per 100 g/ml:
    energi 1535 kJ - 370 kcal, protein 1 g, kolhydrater 72 g, fett 6 g Allergiinformation:

LaktosJa*MjölkproteinJa**SojabönorJa * Innehåller mindre än 0,5 % laktos.** Innehåller mindre än 0,5 % mjölkprotein.
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • oxytocin
    anarkokapitalist skrev 2008-04-14 14:56:56 följande:
    Är nog bättre om du ringer och frågar tillverkaren.
    Jag visste ju inte vilka som tillverkade dem, som jag skrev.

getingmidja: Tack så mycket! Då var det nog sojabönan som var boven...
  • oxytocin

getingmidja: Har du nån länk till infon? Letat och letat på Cloettas hemsida men hittar tammetusan inte.

• oxytocin
    getingmidja skrev 2008-04-15 11:15:32 följande:
    Det ligger på denna sida, men du får bläddra ner lite. www.mediabanken.se/CloettaFazerProdList/defau...
    Tack snälla!

Jag såg förresten att det står "Sojabönor: Ja" på Dumle Mix, men på påsen stod det då inget om några sojabönor!
Svar på tråden Punschflaskor av choklad