• Jessa med 3

Hur länge sitter svullnaden i vid överstimulering?

Jag mådde riktigt bra onsdag - fredag, men under fredagen svullnade jag upp igen. När jag nu mår pyton hoppas jag ju att det åtminstone är ett gott tecken...

Idag har jag kräkts ett par gånger - inte så att jag tömt magen, men tillräckligt för att jag skulle bli genomsvettig. Undrar förstås om det kan vara grav-illamående, men det verkar lite tidigt...

OM jag nu mår dåligt p.g.a. överstimulering; hur länge sitter det i? Någon klok människa som vet? Det jobbigaste är dock att jag har ont i höger sida, vid revbenen - gissar att svullnaden trycker så att något kommer i kläm - detta gör att jag inte hittar någon skön sitt- eller liggställning... En riktig skitdag rent ut sagt!

• Svar på tråden Hur länge sitter svullnaden i vid överstimulering?
  • Godiva

Hej Jessa!
    Din stackare, vad du har det jobbigt!!
    Jag var svullen in på 6-7 ruvardagen om jag inte missminner mig....men jag hade inte så ont!
    Jag tycker du ska ringa din klinik i morgon och höra vad de säger om kräkningarna.
    Hur många dagar sedan sattes ägget tillbaka?
    Känner du dig andfådd & mår illa så kolla upp det för säkerhets skull.
    Håller tummarna för dig!!!
    Kram
    Mia

• Xantippa

Hej Jesse!
    Jag blev ordenligt överstimulerad och kunde inte gå. Svullanden satt i i sju dagar, därefter släppte det mer och mer. Jag mådde också illla och min doktor rekomenderade att jag skulle ta tabletter mot åksjuka. De lindrade en del för mig. Det kan nog vara klokt att prata med din läkare.
    Jag hoppas att du snart blir bättre och att grodden stannar hos dig.
    *lyckospark*

• Jessa med 3

Ja, nu får jag nog inse mig besegrad och stanna hemma nästa vecka... Suck!

• proppen

Men lilla vännen...urs vad du får utstå mycket!
    Säger nog också att jag tycker du ska ringa kliniken för det där med kräkningarna verkar inte så bra,men fråga dom för säkerhets skull!
    Ha en RIKTIGT lugn hemmavecka nu...
    Kramar!

• Jessa med 3

Efter ÄP tog det ett par dagar innan jag svullnade, men när ET gjordes var jag lite svullen. Efter några dagar lade det sig så att jag mådde bra igen - men... Nu är jag på ruvardag 8 och börjar fundera på att ringa gynakuten... Min efterlängtade föreläsning imorgon är det nog bara att glömma... :(

• Skakis

Jag blir bästan lite till mig nu *ler* Ja, inte för att du mår dåligt då utan för att du blivit sämre på dag 8. Jag blev också sämre på dag 8 eller 9 efter ET och jag är gravid nu. Eftersom hcg börjar tillverkas i kroppen så kan man bli sämre av det så... jag håller tummar och tår för att ditt lidande för något gott med sig
    Och du, se till att du får i dig mycket vatten, det kan hjälpa dej lite om du har blivit kraftigt ö.s! Och ring gyn.akuten så du får det kollat...

*Kram* skakis v11

• Buffy

Men var glad för att du är överstimulerad..=)..min läkare sa att de flesta som har blivit gravida har varit överstimulerade..jag var det,men det slutade inte så bra för mig..=(...håller tummarna..

• SYLO

Tjejer det här med överstimulering krävs att prata om eftersom det är naturligt att vi som gör IVF blir överstimulerade det är ju det som är meningen ju....Det jag vill med detta är att vi skiljer på dessa två sorter för det är meningen att vi ska bli lite överstimulerade så det är inget konstigt med behandlingen...jag hoppas att alla här slipper de sjukhus vistelser som jag nu har gjort två gånger med OHSS för det är inget kul...kan jag tillägga man får inte röra sig bara ligga stilla tills kroppen börjar gå ner...jag gick upp ca 6-8 kg vid mina OHSS skit jobbigt...

Så det finns två sorter av överstimulering en svullnad ont...jobbigt rekommenderas att vara hemma och vila. Går ofta över ca 5 - 7 dagar efter ÄP el ET.

Sedan finns det sånna som mig som två gånger behandlats och vårdats på sjukhus för OHSS som det kallas när det är mera allvarligt. Man tömmer kroppen på det vatten man ha svullnat upp med. Detta kan ge blödningar i bukvägg med mera...är sällsynt...

• Fam

Hej
    Om man blir gravid så får man ju en ny skjuts i överstimuleringen. Enligt vårt läkare skulle besvären kulimera omkring v 5, lite in i vecka 6 kanske. Det stämde på mig. Jag hade inte så stora besvär att jag var tvungen att få hjälp att tömma ur vätskan, men var inte så kaxig när jag märkte det var svullet ända upp till precis under brösten och på ryggen.

Svar på tråden Hur länge sitter svullnaden i vid överstimulering?