• Anonym (huh)

Gör bröstcancer ont?

Igår och idag har jag haft värk till och från undersidan av vänster bröst kan man säga. Jag tycker inte jag känner någon knöl där. Har man muskler som kan göra ont i bröstet eller precis under? Har ju inte ont hela tiden utan bara ibland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-14 17:25
    Jag är varken gravid eller har barn.

• Svar på tråden Gör bröstcancer ont?
  • Flickan Gud Glömde

Bröst cancer ska inte göra ont.
    Om du hittar en knuta i bröstet och det gör ont när du trycker är det INTE cancer, hittar du dock en knuta som inte känns normal och dessutom inte gör ont, då ska du söka vård.
    Klart du har muskler i brösten, och de kan du få träningsvärk av.

Kan ju vara att du ska ha mens, eller ÄL.

♥ Jag vill ha kärlek i magen ♥
  • FH Mamma

Har du någon partner? Lättare om en partner masserar bröstmusklerna så du bara kan känna efter vart det gör ont.

Tror på en muskelsträckning eller så men inte cancer.

• Anonym (huh)

Hade visserligen ÄL igår men detta sitter liksom på undersidan av bröstet. Ja jag har en partner. Kan får väll klämma lite ikväll kanske

• Anonym (***)

Jag har ochså hittat en knuta i bröstet för några årsedan.

Blev förstås livrädd och tänkte det värsta. Var till läkaren och gjorde mamografi, ultraljud och så kollade läkaren igenom brösten och det vad jag kände var en körtel som är helt ofarligt. Läkaren sa att oftast när man har smärta i brösten så kan det vara hormonellt. Jag hade jätte ont, kunde knappt böja mig utan bh.

Det är viktigt att kolla upp sådant hos läkaren. Har även haft vatte cystor i bröstet som de var tvungen att suga ut vätska på och det var så skönt efteråt när vätskan var borta. Allt det onda försvann men det är minst 10 år sedan.

Viktigt!!Ring mamografin och beställ tid, Behöver inte vara farligt men det viktigt att man kollar upp

• Anonym (huh)

Fast jag har ju inte hittat några knutor eller så...väntar nog ett tag till iallafall, är ju bara inne på andra dagen + att jag hade ÄL igår.

• Anonym (***)

Missade att du inte har känt någonting men kolla upp det i alla fall. Kan vara hormonellt som för mig, eftersom läkaren inte kännde någonting och du känner inte heller någonting på dig själv. Bröstet kändes så jätte tung och ömt

• Anonym (***)

Vänta ett tag eftersom det bara är andra dagen. Har du mens på gång eller ägglossning? Det kan ju ochå göra att brösten känns ömma

• Anonym (huh)

Som jag skrev, jag hade ÄL igår = ägglossning. Har inte ont i hela brösten som vid mens utan bara på ett ställe liksom, och det gör inte ont hela tiden.

• HelleGbg

kan vara en sträckning eller inflammation,,jag har det och har haft det länge,gör svinont ibland.....

Svar på tråden Gör bröstcancer ont?