• Lina W

Någon mer med varm bebis?!

Vår guldklimp är 5 veckor. Han är allt som oftast kokhet! Inatt fick vi ta av hans pyamas för att han var så varm, hade fått värmeutslag på bröstet.. Någon som känner igen sig? Nämde detta på bvc och de sa att vissa bebisar är varma av sig.. Vi var oroliga att han hade feber, men ingen feber och han mår bra i övrigt. Ofta är man ju orolig att de ska vara för kalla och pälsar på dom mer än man behöver, men nu har jag blivit tvärtom - är orolig att han blir för varm.

• Svar på tråden Någon mer med varm bebis?!
  • Linda Al

Här är en till med varma barn! Båda mina är små element, och har varit sen de föddes (en på 3 år och en på 5 mån). Pappan är likadan (har väst som jacka mitt i vintern), medans jag är en frusen isbit typ jämt. Fast nu när man håller i den lilla, så svettas jag istället (har typ alltså precis upptäckt hur min svett luktar..haha).
    Det är likadant för mig, får hålla koll på att dom inte blir för varma. Tycker ändå att det är bättre åt det hållet. Jag HATAR att frysa, och det slipper ju dom! :)

• Lindah77

vår dotter var hur varm som helst första månaderna av sitt liv trots att hon föddes ganska "tunn". Hon var som en kamin och sov med bara blöja och oftast inte så mkt på sig ute fast det var vinter. Nu är hon 7 mån och något mer normal temp, men skallen är fortfarande het jämnt även ute med jättetunn mössa för öronen.

• Kajak

jaa.. 2 barn är som din bebis.

När vi skulle lägga dom då kunde min sambo vagga barnet MAX 5 min för då svettas dom...man kan se svettfläck på bröstet på t-shrit.
    Med mig svettas vi aldrig för barnen och pappa är "gjord av samma virke"

• piter

Åååhja, trodde v i var ensamma men han blir oxå kokhet och får svett pliter på hela kroppen.. Nu sover han bara med blöja och tunn t-shirt och en tunn bomullsfilt....

Idomin salva tycker jag e toppen på pliterna..

• AnniPanni

Emma är som en liten kamin
    Hon är 3 månader o ust nu funkar det allra bäst med kortärmad body på nätterna o en tunn filt för annars blir hon kokhet.

• mapo51

Sonen är likadan, när vi är på BVC så får han värmeutslag för de har så varmt där.
    Men han är också väldigt bra på att "säga" till att han är för varm, då blir han gnällig och inget blir bra förrän man tar av honom lite kläder eller kommer någonstans där det är svalare.

• januaribebba

våran bebbe är jättevarm, fick ta av pyjamasen i natt för hon låg å svettades under täcket

• DGKarper

Här har vi också en varm bebis. Första gången trodde vi hon hade feber så åkte vi in till akuten för vi hade inte hunnit köpa febertermometer ännu (hon kom innan bf och vi hade bara varit hemma en vecka).

Och pappan är exakt lika dan, går också i väst i vintern och t-shirt på våren.
    Jag är mer åt frusna hållet och har alltid filt på mig hemma för jag tycker det är jätte kallt.

• nabben

Har också en varm liten kille på 7 månader. Många ggr man plockat fram tempen...
    Men hur har era barn känts när de har feber? Blir de brännheta då eller?

• Linda Al
    nabben skrev 2008-04-16 19:24:19 följande:
    Har också en varm liten kille på 7 månader. Många ggr man plockat fram tempen... Men hur har era barn känts när de har feber? Blir de brännheta då eller?
    Jag kom på skillnaden (iaf när det gäller mina barn), och det är att när de har feber är de inte svettiga alls. Bara brännheta på ett "torrt sätt". Plus så klart att de är hängiga och trötta.
  • bimmer

Ja vår första var och är fortfarande varm av sig.

Svar på tråden Någon mer med varm bebis?!