• lena76

nån här som anlitat Dalomluckan, eller Härjedalskök el likn. som bara byter köksluckor?

Tänkte göra om köket lite, men bara byta ut luckorna eftersom stommarna är helt ok. Är det nån som anlitat nåt sånt företag som bara byter luckor? vi tänkte anlita Dalomluckan som är återförsäljare för scandoor
    ( www.scandoor.com)
    Blev det bra? Är det nån kvalitet? Vi skulle få ett "nytt" kök för strax över 20.000, nya luckor + att dom gör om skafferiet och kastrullskåpet med utdragbara lådor, samt en helt ny lådhurts. Tyckte det var billigt men frågan är om det är bra?
    Nån som provat?

• Svar på tråden nån här som anlitat Dalomluckan, eller Härjedalskök el likn. som bara byter köksluckor?
  • Marie IE B

Vi tog in offert från ett luck-företag som heter "1 kök". För våra 22 luckor av varierande storlekar och 2 lådhurtsar à 5 lådor skulle de ha ca 32 000 kr. Då ingick inte handtag/knoppar. Om vi valde att montera luckorna själva så gjorde det en prisskillnad på ca 3-4000 kr. I priset ingår att en ifrån företaget kommer ut och tar alla mått i förväg.
    Vi tyckte det kändes hutlöst dyrt och kollade med ett snickeri- och lackerarföretag i närheten istället. Vi lämnade upp en lucka av varje storlek till dem. Vi fick välja färgnyans enligt NCS-skala helt själva och de fräser ur hål för gångjärnen. Priset: 8 700 kr inkl moms ! Handtagen köpte vi på ikea och de gick på 320 kr så för 9 000 kr får vi nya luckor i köket.
    Nu ville ju du göra om några skåp också men jag tycker absolut att det är värt att kolla runt hos snickerier också och inte bara luck-bytar-företag.

• h81

mina svärföräldrar gjorde det.. blev jättebra!! satte upp nya luckor, samt satte i lådor där det var ett hål för diskmaskin.. har ingen aning vad det kosta men det var nog inte dyrt för då hade dom gamla luckorna vart kvar hehe...

mina föräldrar lackade om sina luckor istället... hade helt släta fina som dom egentligen gillade, utom färgen.. sen bytte dom hadntag.. o vips, ett nytt kök.. så gillar ni luckorna så är det ingen dum idé att bara lacka dom!!!

Svar på tråden nån här som anlitat Dalomluckan, eller Härjedalskök el likn. som bara byter köksluckor?