• Anonym

Vad äter du när du blir sugen på nått gott på kvällen? Och du inte får äta godis...

Jag är nog ett litet chips- och godismonster. Måste sluta. Men man blir ju alltid så sugen på nått nät man sitter där på kvällen och ser på TV...

Har sagt att jag bara får äta gott på onsdag och lördag. Alla andra dagar är det bannlyst!

Men vad ska man gära/äta?

• Svar på tråden Vad äter du när du blir sugen på nått gott på kvällen? Och du inte får äta godis...
  • Me o Mike

Hmm minimajs med nån dip? Fast iofs dipen är ju inte nyttig direkt kanske..
    Popcorn!
    Nötter.

• HeddaBigBum

Skär ett äpple i massa små klyftor, kanske?

Själva plockandet och hela momentet att stoppa något i munnen är väl egentligen stor del av "problemet". Man sitter ju inte och njuter av varje godisbit... i alla fall inte jag. Det går på automatik och swoosh så har man... ehmmm JAG... tryckt i mig en skål smågodis. Det skulle egentligen lika gärna kunna vara äppelbitar.
    Tror jag. Jag kanske ska testa min egen teori?

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Anonym

antar det är slut på kakor och sånt med el?
    gör någon dip (inte så fet) och gör tex grönsaksstavar
    eller kanske nötter av något slag
    annars finns det ju low fat chips m.m
    frukt, tex ananas, melon eller en fruktsallad

• Jennnyn

Grönsaker och dipp, nötter, fruktsallad, avokado med gräddfil och stenbitsrom *mums*

• Anonym (thisisme)

frukt frukt o frukt,morotstavar med dip....jag har tagit bort chips o godis o har hållt mig nu i snart 5månader..har väl fallit dit några gånger men inte så jag vräkt i mig gosaker utan att jag kanske tagit en lr två chips lr en godisbit...
    men det är inte lätt speciellt inte när ma nser det varje gång man är o handlar alla chipshyllor o all godis o chockladkakor..suck..men men...stark känner jag mig..

• blommanigbg

Varma hallon med vaniljlättyoughurt och lite kanel... Mumsigt..

• Anonym

Kakor äter jag inte så där är det inga problem. Bara blivit lite för mycket av det goda på sistone...

Så därför måste jag få nånting att byta ut detta godis mot :)

• Kålrabbin

Lättvaniljyoughurt som man mixar med frysta bär eller frukt, exempelvis jordgubbar. Det blir som en smoothie, har man mycket frysta bär och lite youghurt blir det som glass.

Svar på tråden Vad äter du när du blir sugen på nått gott på kvällen? Och du inte får äta godis...