Mammatobe: ngn isntruktionsvideo har jag aldrig sett :) Å andra sidan ska jag i ärlighetensnamn erkänna att jag aldrig riktigt fick till höftbärningen i ergon, men så försökte jag heller aldrig, eftersom jag har lite fel på ryggen och helst belastar bägge axlarna... Selarna är defintivt inte krångliga att ta på sig, vare sig på magen eller ryggen. Om man tar på sig på ryggen så är det som en ryggsäck, men man kan välja att antingen ha barnet liggande på selen i sängen/fåtöljen/soffan och sedan ta på sig selen, eller att ta på sig höftbältet och sedan svinga upp/lyfta upp barnet. Vi magbärning så knäpper man höftbältet, lägger barnet intill sig och tar på sig axelanden - sedan kommer det "krångliga" - du knäpper ihop axelbanden med bröstspännet (som alltså har hamnat i nacken nu eftersom du bär på magen). Eventuellt är du en sådan som vill ha "bröstspännet" långt ner på ryggen, och då knäpper du det som BH bandet, eller så vill du ha det högt upp och då knäpper du det som ett halsband - eller så vill du ha det mittemellan och då får man dra lite i det...
Mao: kan man ta på sig en BH så kan man ta på sig en sele... (öh - det är ju faktiskt enklare, eftersom spännet inte är sånt där "hightech" med hakor...)
Ryggsvingen är iofs lite svår enligt vissa, men å andra sidan helt överflödig eftersom det finns alternativ. Men det ser så coooolt ut så det är värt att lära sig för att imponera/skrämma ihjäl folk på stan som tjuvtittar :D