• Anonym (666)

Bröst...

Har en fråga...

Hur gör man för att få fastare bröst? Kan man träna så de blir fastare?

Nu är det så att jag alltid har haft bröst som hängt sen har jag ammat i snart 1 år å det har bara blivit värre, de hänger nästan över magen å de är inte speciellt stora(ganska mjuka o det är en massa skinn)..känner mig så osexig, vågar knappt visa mig naken framför nån kille.

Har börjat känna mig som en 70-åring, finns det nåt man kan göra för å slippa ha hängbröst för resten av livet...är ju bara 27 år!

• Svar på tråden Bröst...
  • EmilochTilda

Har funderat själv (har ammat två barn) o fått tipset att träna upp bröst musklerna, jag vet inte hur din övriga kropp ser ut men det har ju ofta ett samband. Hjälper inte det blir det kanske operation som sista utväg det har jag själv funderat på när jaag bestämt mig för att inte skaffa fler barn..

• Anonym (anna)

Har du alltid haft hängiga, och det är en massa skinn så går det inte att träna. Bröst innehåller inga muskler, och var ska all hud ta vägen? Har man längre bröst är också mjökgångarna långa och utsträckta. Enda sättet att få fasta är att operera.

• Anonym (666)

Tack så mycket för att ni svarat!!

• Bananskal

läste lite om det idag då jag själv funderar på att göra nåt åt det då jag slutat amma nu och och märkt att dom hänger lite mer än innan graviditeten :(
    där stod det iaf att man kan träna bröstmusklerna. brösten består ju nästan bara av fett och inga muskler så det ju inte att träna själva brösten. men om man tränar bröstmusklerna som sitter bakom och lite ovanför så kommer brösten upp och lite av hänget försvinner.
    sen kan man gå upp någa kilo om man vill och på så vis fylls brösten ut.

Svar på tråden Bröst...