Vad är svansboll?
Läst igenom journalen man fick med hem, där står det något om nån svansboll...vad är det? någon som vet!
Läst igenom journalen man fick med hem, där står det något om nån svansboll...vad är det? någon som vet!
Det enda jag hittade var länkar till rasbeskrivningar på hundar!
ja haha jag har oxå funnit det svaret
vad konstigt.. du är säker på att du födde på sjukhus och inte en kennel? Hon som skrev journalen kanske har en sån? Nej, men skämt åsido.. vilket konstigt ord! Du kan inte sätta in det i relation till något? typ om det var något spec med svanskotan eller så?
Jag sprack endel under förlossningen.
Det står under läkarens anteckningar... svansboll anläggs.anmäls för uns och sutur i narkos.
Under Efterbördsskede står det svansboll kvar i vagina.
Fattar inget....kanske jag en dag vaknar med en svans? hihi
För att enkelt reda ut detta så föreslår jag att du ringer till förlossningen helt enkelt
Har du fått någon rätsida på det hela?
ja jag får väl tamej i kragen o ringa förlossning o fråga.
Gud så intressant, om du ursäktar att jag säger det...
"SVansboll"... kul ord... Men jag får känslan av att det är något, ett ting, och inte nåt på dig, om du förstår?
Svansboll anläggs och svansboll kvar i vagina. Typ suturtråd anläggs och suturtråd kvar i vagina. Låter inte det logiskt?
Men ring förlossningen, absolut! (Det står ordagrant svansboll på två ställen alltså!?)
Inte att det ÄR suturtråd, det var bara ett exempel.
Sisu du har nog rätt, det låter mycket logiskt! hihi att en annan inte tänkt så..
(Det står ordagrant svansboll på två ställen alltså!?) ja visst har de väldigt knepiga ord i journalen men hallå svansboll blir man ju väldigt nyfiken på!
Ska ringa förlossningen imöra då ska ni få veta
svansboll....är en typ av bomullsboll som de stoppa upp i vaginan
för att stoppa blödning.
*skrattar gott* Herregud, journaler och "läkarspråk" kan ibland vara riktigt underhållande. (och förvirrande)