• Disis

Era bästa råd vid tandvärk!!!

Som satan vad ont det gör. Fick plötslig tandvärk idag som vägrar gå över trots värktabletter... och tandköttet blöder. Jag är bortrest och kommer inte kunna uppsöka tandläkare förrän nästa vecka! Finns det några bra huskurer????

• Svar på tråden Era bästa råd vid tandvärk!!!
  • Siili

Jag vet inte om det funkar, men du kan testa att skölja med varmt saltvatten.

Gabba Gabba Hey
  • Kajsan

Jag fick sån hemsk tandvärk när jag var på landet utan värktabletter.
    Då doppade jag bommul i vodka och la mot tanden.
    Det dämpade något.

• Disis

Nej jag är i Sverige, i en annan stad och med fullspäckat schema!!

• svensdotter

akut tandläkare kanske..hälsan går väl före jobb

• Siili

Om du orkar vänta till imorgon så kan du testa Corsodyl från Apoteket. Det hjälper när mina visdomständer krånglar.

Gabba Gabba Hey
  • lilla mej

tycker med att du ska soka tandlakare, for hjalper inte varktabletter sa ar det kanske lite allvarligare. Bara dumt att joxa med annat det kan ju bara gora det varre.

• Keiko35

Ha ett par kuddar under huvudet när du ligger ner så trycker det inte på tandköttet.
    Borsta tanden så den är fri från bakterier.

• Elllaa

ta en halv alvedon å en halv ipren. är jätte bra mot verk..riktig dunder kur :)

• Disis

TACK! Jag ska besöka apoteket så fort jag kan imorgon och sen ska jag ringa en klinik och se fall jag kan få nån akuttid på kvällen!

• iacata

Jag fick tandvärk vid en förkylning. Några värktabletter fungerade inte på mig.
    Livrädd som jag är för tandläkaren ringde jag iaf och fick en akuttid. Det som han rekomenderade efter en undersökning var faktiskt avslappningsövningar i käken.
    550 spänn senare och ett papper om avslappning gick jag därifrån lite snopen.
    Lycka till

• mamma jenny

Min man tog en tampong och doppade i sprit och la den i munnen. Det bedövade väldigt bra. Och man ska ligga i högläge med huvudet.

Stolt Mamma till snart 4 barn *L*
  • Disis

Det var en himla tur att jag fick en akuttid. Visade sig att min visdomstand är djupt infekterad av karies, ändå ner till tandroten, så det sitter och trycker på tandnerven. Därför gör det så satans ont! Fick pencillin på recept och ny tid på fredag, då ska de dra ut tandfan!!!

Svar på tråden Era bästa råd vid tandvärk!!!