• Anonym (Bettan)

Glömt tampong inne flera dagar, farligt? (Äckelvarning)

Visst är det helt sjukt äckligt men bör jag bara vaksam på något mer? Bör jag kolla mig eller nåt?

Tyckte det luktade illa och funderade på om jag fått svamp, har aldrig haft det innan och vet inte hur det ska kännas. På en impuls kände jag dock efter och upptäckte en tampong långt upp. Den har suttit minst 4 dagar för det var senast jag satte dit en, men förmodligen längre (upp till en vecka). Har nog gått med dubbla vissa dagar. Så äckligt!!

Nån mer?

• Svar på tråden Glömt tampong inne flera dagar, farligt? (Äckelvarning)
  • Tjimtjom

I tampongasken finns det info om TSS o vad biverkningarna är. Annars kan du ringa sjukvårdsrådgivingen om du är orolig

• Anonym

Jag har en kompis som gjort samma sak för länge sen. Gyn sa att det faktiskt inte är helt ovanligt tro det eller ej. Kanske borde göra en undersökning så du inte fått infektion eller liknande.

• Anonym (hur??)

men hur kan man glömma den inne så många dagar?? kände du inte snöret när du torkade efter toanbesök??

• Tjimtjom

inte biverkningar, symptom så klart :-P Skyller på att det är måndag morgon

• Anonym (Bettan)
    Månsi skrev 2008-04-15 07:30:31 följande:
    fick du ut den då ialf ??
    Jadå, efter lite grävande och trixande...
  • Snossan

Kan nog vara lugn efter som du inte blev sjuk, skulle du få feber eller ont såklart kan du ju åka in.

Ibland kan det ju vara rester kvar.

• Spartacus

eftersom du nu tagit ut tampongen så är det antagligen ingen fara... har själv lyckats med underligheten att glömma en tampong inne, och samtidgit använt en annan tampong.
    som tur var upptäckte jag också detta, inom ett par dagar eller så.

jag tror du kan ta det lungt!

• Anonym (Bettan)

Anonym (hur??) skrev 2008-04-15 07:32:07 följande:

men hur kan man glömma den inne så många dagar?? kände du inte snöret när du torkade efter toanbesök??
    Stress? Sprungit iväg till toan och tryckt in en till utan att ta ut den gamla *hjärnsläpp* och så har snöret åkt med upp liksom. Har faktiskt gjort det en annan gång men då fick jag ut båda två vid nästa byte så den satt bara inne några timmar extra. Även då i en väldigt stressig period så jag kanske inte borde använda tampong när jag har mycket att göra...
  • Månsi

skönt de ialf ts , hoppas du mår bra å allt annars vet ju vart man ringer
    trevlig dag

Svar på tråden Glömt tampong inne flera dagar, farligt? (Äckelvarning)