• littlemum

Blåsa luft genom tårkanalen?

Kan du blåsa luft genom tårkanalen/erna?

• Svar på tråden Blåsa luft genom tårkanalen?
  • thesmokejumper

Nej, kan du det?

• nilshugobollträ

japp det kan jag !! mitt party trick *haha*

• littlemum

Nej jag kan inte! Men min son kom och visade mig i morse. Först trodde jag att han vill visa att han kunde hålla andan men då hörde jag att det "pep" kollade vid ögat och där "bubblade" det! Han sa att han har kunnat det länge!? Känner ingen annan som kan så jag tänkte bara se hur pass vanligt det är?

• nilshugobollträ
    littlemum skrev 2008-04-15 09:07:27 följande:
    Nej jag kan inte! Men min son kom och visade mig i morse. Först trodde jag att han vill visa att han kunde hålla andan men då hörde jag att det "pep" kollade vid ögat och där "bubblade" det! Han sa att han har kunnat det länge!? Känner ingen annan som kan så jag tänkte bara se hur pass vanligt det är?
    jag har oxå kunnat göra de så länge ja kan minas, på dom flersta slår det lock för öronen på när man gör så, på vissa bubblar o visslar de i tårkanalen *haha*
  • littlemum

Konstig fråga kanske, men du får inga "men" av ditt parytrick? Som fler ögoninfektioner, "slapp" tårkanal eller något annat konstigt? (*haha jag låter ju galen*) Bara så jag vet om det är fritt fram för sonen att gå omkring och vissla med ögat!

• nilshugobollträ
    littlemum skrev 2008-04-15 09:21:17 följande:
    Konstig fråga kanske, men du får inga "men" av ditt parytrick? Som fler ögoninfektioner, "slapp" tårkanal eller något annat konstigt? (*haha jag låter ju galen*) Bara så jag vet om det är fritt fram för sonen att gå omkring och vissla med ögat!
    hahahahaha det är helt ok att vissla med ögat. jag gör ju iofs nästan aldrig det. men jag tror inte det är skadligt på nått sätt !

har aldrig någonsin haft nån infektion i ögonen iallafall
  • salta katten

jag kan.
    Skitjobbigt när man är förkyld, eftersom det bubblar till i ögat varje gång jag snyter mig

Svar på tråden Blåsa luft genom tårkanalen?