*Måste man ha hundbur i bilen ? Var
Måste man ha hundbur i bilen ?
Var köper man en sån isåfall?
Måste man ha hundbur i bilen ?
Var köper man en sån isåfall?
djuraffären
Man måste inte ha en men det är bra.
Det låter dyrt
På nätet köpte vi våran. Kolla blocket
Finns flera på nätet som säljer med samt du kan få en beg. via tex blocket eller olika hund sidor!
Hundbur bör man ha för att skydda både sig själv och hunden vid ev. olycka!
Vi har lastgaller till vår nya bil. Det får räcka för oss.
Vad menar du med lastgaller? Har inte hört talasom det?
Galler mellan bagageutrymmet och bakresittplatserna. Himla käckt på alla vis.
Oj det var enkelt
Vi har en sharan så det är lite svårare efter som sätena inte är fasta på det viset
Vi löser det nog , först ska vovven hem
Jösses vad jag längtar
Jamen gallret sitter fast i taket på vår modell o gåtr bara till sätena. så kan man ta bot det när man vill fälla sätena.
Min bror hade en Sharan om det är en sån där 7 sitsig du menar... o han hade lastgaller eftersom han fraktade så mycket gods i bilen. Så tog han bara bort när det inte behövdes.
Jag köpte en hundbur till min hund när han var runt ett år. Den gjordes efter hans mått och jag gav 1800 kr fick lite rabatt och den heter Boburen och jag köpte den i Eksjö. Han som gör dom är lärare och detta gör han på sin fritid.
Här finns burar till bilen:
www.jeppe.com
www.robusthundburar.se
www.stilburen.se
Och till hemmet:
www.haromi.se/dbbutik/butik/
www.online.nu/alfa/butiksset.cfm
www.zoo-ma-in.se/
Det finns speciella bälten/selar till hunden aå att man kan spänna fast den i bilen, men det rekommenderas inte till en valp.
(Ca 300kr för en enkel och billig variant och ca 700kr för en enkel och dyr variant )
På www.hundshopen.com finns bilbälte från 120kr till 1097kr.
Kan definitivt rekommendera att du köper en hundbur istället för galler! För det första så sitter hunden MYCKET säkrare om du skulle råka ut för en krock! Dessutom så blir det inte kladdigt med saliv och annat på dina bilrutor, och heller inte så mycket hundhår överallt som det blir när hunden har HELA bagageutrymmet att röra sig i! Och slutligen är det helt suveränt på somrarna, när det är varmt i bilen! Då kan du ha hela bagage-luckan öppen utan att hunden kan hoppa ut, men det kommer in sval luft så att hunden mår bra!!!!!! Jag hade hänglås på min bur, så att ingen fick för sig att öppna burdörren........
Bra att du tänker på att göra det bästa för din kommande vovve!!!!!! Lycka till!!!!!
Vi har galler i vår bil (volvo 745) vid baksätet och grindar vid bakluckan. Det är jättesäkert för honom att vara där. Vi har hänglås på grindarna om det skulle behövas, alltså kan vi ha bakluckan helöppen utan att han sticker eller att någon släpper ut honom. Vi har även en skiva som man kan sätta i mitten så att det blir en del för packning/saker och en del för hunden. Då grindarna går att låsa blir även packytan låst och säker (jämfört med bur).
Har man (som i vårt fall) en gammal bil som man inte bryr sig så mycket ifa den blir hårig så är det bekvämt med galler och troligtvis billigare.
*kram på er*