• MSK

Florida Fort Lauderdale kontr Naples

Hej!

Vi skall åka runt i Florida i juli och funderar lite på boende. Varm period då, jag vet;)

Vi kommer att bo 9 nätter i Orlando (Disney för ungrna etc).
    Sedan planerar vi att hyra ett hus en vecka för sol, bad, golf etc. Vi har hittat fina hus till ok priser i Naples, men väldigt få i Fort Lauderdale. Ngn som varit i Naples. Är det fint? är det varmare på Gulfkusten är Guldkusten?
    Hur lång körtid från Miami, enligt erfarenhet? Vi kan tänka oss avsluta i Fort Lauderdale med en veckas hotell istället. Bra idé? Tack på förhand

• Svar på tråden Florida Fort Lauderdale kontr Naples
  • Hallon 2008

Hej!

Både Naples och Fort Lauderdale är fint. Fort Lauderdale har ju den fördelen att det ligger ganska nära Miami och allt vad det innebär. F.L är en bra utgångspunkt för utflykter till Miami, Key west, Everglades osv. Naples ligger ju på "andra kusten" och är också väldigt fint. Det är ju nära till fina stränder som Shell Island (fin strand i ett naturreservat). Dessutom kan man ju göra dagsutflykter Sanibel Island osv.

Men om man måste välja skulle jag ha F.L som utgångspunkt för utflykter osv. Dessutom är det bra surfvatten i F.L.

• MSK

Tack Hallon 2008 för svar! Vi tänkte mest golfa och bada den veckan i Naples. Därefter vslutr vi vår semester med en veckas hotellboende i Fort Lauderdale med allt vad det innebär. Vad tror du om det?

• Hallon 2008

Hej igen!
    Ja jag har hört golfbanorna runt Naples är fina. Vi har bekanta som var där i vintras och de var mycket nöjda. Dock så får ma akta sig för aligatorer....

När ni bor i Fort Lauderdale så måste jag verkligen rekomendera att ni åker till Key West. Resan dit ut tar ca 4 timmar men det är den värd.

• MSK

Åh, det måste vi göra, jag har hört att broarna är mäktiga!

Alligatorer, usch, jag kanske stannar vid den inhägnade poolen;)

• Angelika Miami

Jag rekommenderar också Ft Lauderdale. ) dagar i Orlando låter lite länge. Orlando är en stad med bara nöjesparker och ett par outlets. Av erfarenhet få man nog av Orlando redan efter 3-4 dagar. Key west är underbart och hela resan ner till ön är jätte fin och mysig. Palm Beach har super fina golfbanor också.

Naples är väldigt mysigt men inte så jätte barnvänligt

Ltcka till och ha en trevligresa

• Vårsolen

Har bara varit i Napels, där hyrde en familj som jag jobbade hos ett hus i ca 2veckor, vi hade fint väder och stranden och badvattnet var toppen. Vi hade en hyrbil som vi tog utflykter med till bla Sawgrassmills(ENORMT stort shoppingcenter som jag verkligen rekomenderar) de åkte även till everglades(jag fick stanna "hemma" med minstingen) och några fler mindre dagsutflykter.

• MSK

Åhh, tack för svar! Vi kommer förmodligen att bo på ön Marco Island strax innan Naples. Har hittat ett jättefint hus vid vattnet med egen pool, Jacuzzi etc....

Angelika! På vilket sätt är Naples inte barnvänligt? (Jag har hört att det är en lugnare mindre stad som inte är lika trafikerad smt att vågorna inte är så höga som I fort Lauderdale)

Ang Orlando.
    Våra stora pojkar skall göra MÅNGA parker så för att få in lite vila och andra bil-utflykter till Daytona etc så behöver vi nog lite tid. Vi kommer även att bo i ett stort hus i Davenport med egen pool där vi tänkte bada, slappa, umgås och grilla vissa av dagarna, känns som inte 9 dagar kommer att bli för mkt när vi ser över vårt preliminära schema. Vi har också barnvakt med så jag och "maken" tänkte ut på stan ( Hard rock Café etc ). Ngn som har förslag på utflyktsmål utanför Orlando? Inte mer än 1-2 timmar helst. Ngn Beach som ligger så nära?

Tack "Vårsolen"! Jag skall lägga Sawgrassmills på minnet.

För tillfället ser reseplanen ut så här;

2 dagar i Miami lite sightseeing.
    9 dagar i Orlando, parker, shopping, utflykter etc
    9 dagar på Marco Island (strax innan Naples), golf, Everglades etc
    9 dagar i Fort lauderdale, bada, sola, utflykter till Key west etc.

Tar tacksamt emot tips etc, har ej varit i Florida tidigare.

Mvh MSK

• MSK

Tack Vårsolen! Har lite svårt att förstå kartan, ligger det närmare Fort Lauderdale eller Naples?

• Vårsolen

jag är osäker då det är många år sen(och inte jag som körde)Nu vet jag inte hur lång en mile är men 15miles från Fort Lauderdales flygplats låter väl ganska nära iaf

• Vårsolen

Nu hittade jag kartan med
    om man zoomar in den så ser den ju ut att ligga väldigt nära Fort Lauderdale

• Augusti Blomman

sawgrass mills mall ligger i fort lauderdale, eller ja lite utanför ca 20 minuter www.mapquest.com/maps/12801+W+Sunrise+Blvd+Sunrise+FL+33323-4020/%5B200-299%5D+E+Las+Olas+Blvd+Fort+Lauderdale+FL+33301/#a/maps/l::[200-299]+E+Las+Olas+Blvd:Fort+Lauderdale:FL:33301::26.11915:-80.14085:street:/l::12801+W+Sunrise+Blvd:Sunrise:FL:33323-4020:US:26.144876:-80.323966:address:Broward+County/m::9:26.115208:-80.232242:0::/io:1:::::f:EN:m:/e

( oj vad lång den blev)

mapquest.com är perfekt att använda om ni ska köra mycket och behöver vägbeskrivning om ni inte har en gps.
    Förresten om ni ska vara i fort lauderdale i några dagar så tycker jag att ni ska passa på att äta glass på www.jaxsonsicecream.com/, ligger lite utanför Fort lauderdale, en 50 tals Diner med gigantiska glassar.

west palm beach zoo är också värt ett besök när ni är i Fort lauderdale, knappt en timme dit.

Svar på tråden Florida Fort Lauderdale kontr Naples