• volvo bm 814

Fruktansvärt ont i örat (hund)

Min hund har fruktansvärt ont i örat+att hela örat är svullet. Han är hängig och vill bara sova. Får inte titta i örat på honom för då skriker han. Ingen vet vill svara i telefon. Han är febrig också. Vad akn man göra?

• Svar på tråden Fruktansvärt ont i örat (hund)
  • Kaxxen

Du sak inte göra något annat än att åka in med honom till veterinären om de inte svarar. Allergirekationer sätter sig på öronen men då borde ju båda svullna? Blodöra kan de få, ja det kan va mycket. Men åk med hunden istället!

• Flissi

Åk in akut till djursjukhus eller vetrinär.
    Har han feber också så är det en ordentlig infektion han åkt på.
    Är örat svullet sk. blodöra? Då kan det vara inflammerat blod inne i örat, vilket kan vara allvarligt.
    Min hund hade blodöra & öroninfektion, han var jättedålig & vetrinären sa då i telefon att om han fick feber skulle vi komma in direkt, det kan bli blodförgiftning av blodrat fatade jag det som. Ingen feber skulle vi avvakta till dagen efter. (det var kväll & jour just den dagen, en normal dag hade jag fått komma in direkt)

• Kaxxen

Har du ringt igen än? Eller är du påväg in? Tycker du ska skynda på...

• Udda

Låter som dom andra sagt - Blodöra!!
    Å åker man inte till vetten bums kan det bli bestående.....

• Anne N

Håller med de andra, svarar veterinären inte i telefonen så åk dit direkt nu på en gång istället! Hoppas att allt går bra =)

• Pikaur

Åk in omgående! Trumhinnan kan vara illa ansatt och hunden kan förlora hörsel om den brister.

• volvo bm 814

Han har fått droppar och nåt pulver. Öroninflammation var det.

Svar på tråden Fruktansvärt ont i örat (hund)