• Anonym (Bea)

Det kliar på snoppen, vad kan det vara?

Min pojkvän sa igår att det hade kliat hela dagen på snoppen, han verkade orolig vad det kan vara, vad tror ni?

Vilka sjukdomar har det symptomet?

• Svar på tråden Det kliar på snoppen, vad kan det vara?
  • Anonym (Bea)
    Svar på #1
    Har svamp några andra symptom också?
  • Twiist3d

Anonym (Bea) skrev 2008-04-15 12:52:18 följande:

Svar på #1Har svamp några andra symptom också?
    Man brukar bli lite röd kring ollonet och så. Boka en tid på vårdcentralen annars!
  • Anonym (Bea)
    Twiist3d skrev 2008-04-15 12:56:03 följande:
    Anonym (Bea) skrev 2008-04-15 12:52:18 följande:Man brukar bli lite röd kring ollonet och så. Boka en tid på vårdcentralen annars!
    Okej, ska fråga honom om det.
  • Anonym (Bea)

Anonym (urk...) skrev 2008-04-15 12:55:13 följande:

smutsig??
    då borde han ju ha det hela tiden och inte just nu, han borde ju haft det förr.
  • Anonym (Bea)

Anonym (biten) skrev 2008-04-15 12:56:15 följande:

flatlöss?
    Hur uppkommer de då? För jag har inga..
  • Anonym (Bea)
    Anonym skrev 2008-04-15 13:24:10 följande:
    Tvättmedelsbyte?
    nopp, samma som vi alltid haft!
  • Anonym (...)

När jag var ung och hade mitt först fasta förhållande fick jag svamp i underlivet. Det kliade även på min sambo och på ungdomsmottagningen fick jag då talat om för mig att det bara är tjejer som kan få svamp, killar får bara ett symptom av svamp och smittas då av tjejen.

Jag har ingen aning om det stämmer men det berättade min gynekolog för mig.

Det är inte så att han haft nya kalsonger på sig som aldrig blivit tvättade. Det kan finnas hemska medel i nya kläder.

• Anonym (Bea)

Anonym (...) skrev 2008-04-15 13:51:17 följande:

När jag var ung och hade mitt först fasta förhållande fick jag svamp i underlivet. Det kliade även på min sambo och på ungdomsmottagningen fick jag då talat om för mig att det bara är tjejer som kan få svamp, killar får bara ett symptom av svamp och smittas då av tjejen. Jag har ingen aning om det stämmer men det berättade min gynekolog för mig. Det är inte så att han haft nya kalsonger på sig som aldrig blivit tvättade. Det kan finnas hemska medel i nya kläder.
    Hmm jag har misstänkt att jag kan ha svamp, det har kliat lite extra i några dagar och i fredags när vi skulle ha sex gick det inte för det sved så hemskt på mig. Men jag har haft svamp förr och då kliade det betydligt mer än vad det gör nu på mig..
  • Janneman

Jag känner igen detta. Det är Din svamp som irriterar hans snopp. Säg till honom att tvätta med oliv olja och ljummet vatten typ 4gånger per dag och se till att det hålls torrt och luftigt. Så går det över.

• Anonym (Bea)
    Janneman skrev 2008-04-15 14:27:32 följande:
    Jag känner igen detta. Det är Din svamp som irriterar hans snopp. Säg till honom att tvätta med oliv olja och ljummet vatten typ 4gånger per dag och se till att det hålls torrt och luftigt. Så går det över.
    Okej, kan jag ha haft svamp men att den blivit botad av sig själv? Men att han blivit smittad av mig i fredags?
  • Janneman

Anonym (Bea) skrev 2008-04-15 14:36:34 följande:

Okej, kan jag ha haft svamp men att den blivit botad av sig själv? Men att han blivit smittad av mig i fredags?
    Yes. Du kanske hade en lättare svampinfektion. Det är ju vanligt att de försvinner fort om man inte har ständiga problem. Svampen är ju känslig för ogynnsam växtmiljö, vilket gör att en Man får slarva ganska bra med "hygienen" för att få en riktig infektion. Men irritation är lätt att få, tydligen av något ensym som svampen ger ifrån sig. Ett tips är att om du misstänker at du har lite svamp så se till att han tvättar snoppen med olja och ljummet vatten direkt efter sex. Så får han ingen irritation. Om han får mer besvär nu, typ små sprickor, lite trång förhud eller så. Då kan man smörja några gånger med en mild cortisonsalva.
  • Anonym (Bea)
    Svar på #15
    Okej, tack så mycket för dina tips! Ska fråga honom när han kommer hem om han fortfarande har kvar sina besvär.
  • Janneman

Anonym (Bea) skrev 2008-04-15 15:08:30 följande:

Svar på #15Okej, tack så mycket för dina tips! Ska fråga honom när han kommer hem om han fortfarande har kvar sina besvär.
    Varna honom för att använda vanlig tvål. För då blir det mycket värre innan det blir bra.
  • Anonym (...)

Han kan ju även smörja med lite Pevaryl kräm. Det blir oxå bra och hjälper snabbt.

Svar på tråden Det kliar på snoppen, vad kan det vara?