• JULIA Alidias mamma

Vad brukar ni göra av rester från taccos?? Recept tack!!!

Vill gärna ha erat bästa taccos enchiladas recept och vad brukar ni göra av era tacco rester?????

• Svar på tråden Vad brukar ni göra av rester från taccos?? Recept tack!!!
  • marika o Oliver

lägg köttfärsen, ost, gräddfil och de grönsaker som går att värma i ett tortillabröd. Vik det på mitten och stek det en stund i stekpannan.Det blir frasigt och jätte gott.

Oliver ska bli storebror till en lillasyster 2008
  • Gravid2010

Pastasås!

blanda köttfärs, cremefraiche, salsa i en stekpanna. Krydda med lite curry och kanske en skvätt mjölk för att späda ut det lite.. mumsigt till pasta!

• HelenaC78

Vi brukar göra pizza! Slänger allt på hönekaksbröd (eller nått annat) å så bara in i ugnen!

• Bummelumman

Hemmagjord pizza...

Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
  • JULIA Alidias mamma

blev ett c för mycket....
    Raka Pungen skrev 2008-04-15 13:00:41 följande:

Vad är tacco?
  • Vilmas Mamma

Varma mackor.

*~Vilma & Edvin~*
  • izi84

Soppa, paj el pizza.. på köttfärsen som e kvar iaf..

• Myraplyra

Halvera en paprika. Lägg i tacofärs och toppa med ost. Låt stå i ugnen ett tag. Jättegott!

• Marco och Mathias mamma

Jag brukar blanda ihop köttfärs, lök, majs, tomater osv. (det som går att värma) sen så gör jag en pajdeg och lägger i allt och strör ev. över lite extra ost och gräddar. Supergott!

• Dålig fantasi

Blandar ihop allt förutom salladen och gör någon slags köttfärssås med ris till.

• killenkott

Brukar göra soppa .
    Fräser löken,och köttfärs.
    Häller i buljong,delade råa potatisar och ibland morötter,majs och låter koka färdigt.

• Zabina

Jag brukar ta tortillabröd och lägger en "sträng" med tacofärs, majs, lök, ost & salsa och rullar in det. Lägger dom på rad i en ugnsform, klickar dipp eller creme fraiche runt omkring. Krossar tacochips och sprider ut över, och sist toppar med riven ost. In i ugnen tills det fått färg.

• Babylovers

jag brukar göra en köttfärssås

• MissMookie

Brukar göra en taco paj med köttfärs och grönsakerna, cremefraiche o jalapeno, o lite ost, äggstanning såklart och en god sallad till på avocado,rödlök, tomat, vitlök med lite kall vitlöksås till*smaskigt*

• Trynträ

Köttfärssås blir godast med tacokryddad köttfärs. Annars brukar vi äta tacos tills köttfärsen och övriga ingredienser tar slut.

• Fröken Carpemo

jag gjorde en gång att jag tog och skrekte upp köttfärsen, tomat, majs, lök, och sen skivade jag i kokt potatis sen strödde ja på ost och sen in ugnen tills osten smält.. sen hade vi taco sås, och guka å sallad och sånt till.
    SUPER GOTT!

Svar på tråden Vad brukar ni göra av rester från taccos?? Recept tack!!!