Vad brukar ni göra av rester från taccos?? Recept tack!!!
Vill gärna ha erat bästa taccos enchiladas recept och vad brukar ni göra av era tacco rester?????
Vill gärna ha erat bästa taccos enchiladas recept och vad brukar ni göra av era tacco rester?????
Vad är tacco?
lägg köttfärsen, ost, gräddfil och de grönsaker som går att värma i ett tortillabröd. Vik det på mitten och stek det en stund i stekpannan.Det blir frasigt och jätte gott.
Pastasås!
blanda köttfärs, cremefraiche, salsa i en stekpanna. Krydda med lite curry och kanske en skvätt mjölk för att späda ut det lite.. mumsigt till pasta!
tacos igen!
Vi brukar göra pizza! Slänger allt på hönekaksbröd (eller nått annat) å så bara in i ugnen!
Hemmagjord pizza...
blev ett c för mycket....
Raka Pungen skrev 2008-04-15 13:00:41 följande:
Varma mackor.
Soppa, paj el pizza.. på köttfärsen som e kvar iaf..
Halvera en paprika. Lägg i tacofärs och toppa med ost. Låt stå i ugnen ett tag. Jättegott!
Jag brukar blanda ihop köttfärs, lök, majs, tomater osv. (det som går att värma) sen så gör jag en pajdeg och lägger i allt och strör ev. över lite extra ost och gräddar. Supergott!
Blandar ihop allt förutom salladen och gör någon slags köttfärssås med ris till.
en taco paj
Brukar göra soppa .
Fräser löken,och köttfärs.
Häller i buljong,delade råa potatisar och ibland morötter,majs och låter koka färdigt.
Jag brukar ta tortillabröd och lägger en "sträng" med tacofärs, majs, lök, ost & salsa och rullar in det. Lägger dom på rad i en ugnsform, klickar dipp eller creme fraiche runt omkring. Krossar tacochips och sprider ut över, och sist toppar med riven ost. In i ugnen tills det fått färg.
jag brukar göra en köttfärssås
Brukar göra en taco paj med köttfärs och grönsakerna, cremefraiche o jalapeno, o lite ost, äggstanning såklart och en god sallad till på avocado,rödlök, tomat, vitlök med lite kall vitlöksås till*smaskigt*
Köttfärssås blir godast med tacokryddad köttfärs. Annars brukar vi äta tacos tills köttfärsen och övriga ingredienser tar slut.
jag gjorde en gång att jag tog och skrekte upp köttfärsen, tomat, majs, lök, och sen skivade jag i kokt potatis sen strödde ja på ost och sen in ugnen tills osten smält.. sen hade vi taco sås, och guka å sallad och sånt till.
SUPER GOTT!