• Angels

Elfel på Volvo V70! Centrallåset! HJÄLP!

Vi har fått elfel på vår Volvo V70! Centrallåset har pajat. Upptäckte det en dag jag skulle tanka och inte fick upp tanklocket. Så sambon har fått frikoppla tanklocket så det i alla fall går att tanka. På förardörren fungerar centrallåset men på alla de andra dörrarna får man låsa/ låsa upp manuellt inifrån. Till råga på allt går inte bakluckan att låsa.

Någon som varit med om detta å vet vad som är fel?

• Svar på tråden Elfel på Volvo V70! Centrallåset! HJÄLP!
  • marika o Oliver

Prova att lossa minuspolen på batteriet å låt den vara av i några minuter.

Oliver ska bli storebror till en lillasyster 2008
  • Angels

Hm, kan vara en idé. Men batteriet är urladdat just nu pga att bilen stått ett tag. Blir det samma effekt om jag laddar batteriet igen, eller ska jag ladda det först och sen ta bort minuspoolen (jag vet, trött idag!)

Fler tips?? Är så hjärtligt välkomna för jag bara måste komma på vad som är fel. Har inte riktigt pengar till att laga båda centrallås och bensintank just nu.

• marika o Oliver

Då e det nog bara att köpa ett nytt batteri. Om inte batteriet fungerar så gör inte centrallåset det heller.

• Angels

Nä, batteriet är det nog inget fel på mer än att det behöver laddas.

Sambon pratade något om att det kanske kunde vara något relä(?!). Var kan det sitta om man vill kolla?

Suck känner mig som värsta analfabeten och sambon är inte hemma.

• marika o Oliver

Vet inte men ladda batteriet först.

• Angels

Nepp, inte det som är fel. Nu funkar inte centrallåset alls.

Hur vet man att ett relä är trasigt??

• Angels

Alltså det "tickar" om bilen när man öppnar den. I dörren där alla knappar till lås och fönster sitter. Går inte att öppna fönsterna eller justera backspeglarna till dess att det slutat ticka. Vad sjutton kan det vara?

• marika o Oliver

Ett relä eller en säkring kan ha pajjat. Vad e det för årsmodell?

• Angels

02:a. Nej, säkringarna har jag kollat och de är okej. Men visst ett relä, men hur sjutton vet man om ett relä är trasigt?

marika o Oliver skrev 2008-04-16 18:38:42 följande:

Ett relä eller en säkring kan ha pajjat. Vad e det för årsmodell?
  • marika o Oliver
    Angels skrev 2008-04-16 18:41:58 följande:
    02:a. Nej, säkringarna har jag kollat och de är okej. Men visst ett relä, men hur sjutton vet man om ett relä är trasigt?marika o Oliver skrev 2008-04-16 18:38:42 följande:
    e batteriet laddat??
    Isåfall går du till bilen håller inne read knappen och trycker på dimbakljusknappen 2 ggr i följd, med tändningsnyckeln i läge 2. då skall skall det i färddatordisplayen stå checking dtcs, står det dtcs in vehicle (eller car) då trycker du på read knappen för att klicka dej vidare och se vilken modul som ballat ur. tror att det skall stå cem is set om det är centrallås eihissar o liknande, men är inte säker vilken som till vad, men har för mej att det är den. det finns ett gäng... lycka till
Svar på tråden Elfel på Volvo V70! Centrallåset! HJÄLP!