• 82an

Hur får jag mitt rakplattade hår att förbli rakt under dagen?

Jag brukar plattånga mitt hår rakt men bara efter en promenadg så har det vågat sig. Är dte en smula fuktigt i luften så blir det frissigt och lockigt igen. *suck* har presis fixat lite lugg som verkligen är skitsnygg hemma i badrumsspegeln men som gör att jag ser ut som en galen pudeltant efter en promenad.
    Please behöver tipps på produkter elletr knep som får håret att stanna på plats, LÄNGE. Helst inget som ger för mycket stadga.

• Svar på tråden Hur får jag mitt rakplattade hår att förbli rakt under dagen?
  • glitterkorn

jag har samma problem !!Hemlis

• Vaniljlatte

När jag plattar mitt hår hemma så håller det aldrig lika länge som när frisören gör det.

Men använd något i håret, värmeskyddande innan du plattar det och så kanske silikondroppar kan hålla stråna på plats?

• Gästis

Finns en produkt hos frisören, som jag såklart inte minns namnet på...men den har man i handdukstorkat hår och sen stylar man och håret blir inte frissigt! Superbra är det!

• annikaloppan
    82an skrev 2008-04-15 13:36:12 följande:
    Nope har en frisörtång. Som är väldigt bra.
    Okej
    ◊ William 05 10 15 ◊
  • Vaniljlatte
    82an skrev 2008-04-15 13:36:12 följande:
    Nope har en frisörtång. Som är väldigt bra.
    Kan du ha för låg värme? Mitt hår ryker hos frissan, men aldrig hemma
  • Prettypink

Använd en värmetålig pprodukt som är till för att användas tillsammans med plattång! Efter det använder du någon typ av produkt (Spray förslagsvis) som håller frisyren på plats. Det absolut bästa är att rådfråga hos en frisör. I längden tjänar man på att handla hårvård hos frisör eftersom dessa produkter är detygare och mer effektiva!

Svar på tråden Hur får jag mitt rakplattade hår att förbli rakt under dagen?