• folia

Kortärmade bodys

Var ute och skulle shoppa lite bebiskläder i veckan och upptäckte att det är väldigt mycket kortärmade bodys i butikerna.

Hur använder ni dem? Jag har en 9-veckors bebis och är orolig att det blir för kallt för henne, även när vi är inomhus?

Hur varmt ska det vara utomhus för att kunna använda dem och bör man smörja in med solkräm på armarna om man är utomhus med dem barärmade?

Kanske konstig fråga men som nybliven mamma är man lite orolig och undrande

• Svar på tråden Kortärmade bodys
  • Pasadena

Barärmat är väl lite för tidigt utomhus NU, va?

Min dotter har lite kortärmat men då får hon en kofta/munkjacka över. Men de kortärmade bodysarna är väl mer för våren och sommaren.

Solkräm ska man inte smörja bebisar med. Inte förrän de är 1 år tror jag.

• inkka

jag har inte använt kortärmade bodys.

Solkräm innehåller mycket konstigt. Barn under året ska hellst bara vara i skugga och/eller ha heltäckande kläder. Långärmad tunn vit body till sommaren är mer praktiskt än kortärmad.

• Kristin24

Noel är i bara blöjan inne, vi har så varmt.
    Kortärmad body, byxor, strumpor och en långärmad tröja över och sen jackan. ner i åkpåse...han fryser inte...ja o så mössa så klart.

Go och glad Kexchoklad
  • bambigirl

Tösen har alltid det om hon har en långärmad tunn tröja. Utan body blir det alltid en glipa mellan tröjan och byxorna. Vi har det ganska kallt inne (18 grader).

• Suneboll

Anv jag baar på sommaren och då om vi var inne el i skugga...om man har en frusen bebis kan man ju ha det under en extra tröja...fattar inte riktigt vitsen med kortärmat

• Kristin24

glömde skriva att Noel nu är 10 månader, men han har alltid varit i bara blöja inne...är som en ugn i våran lgh.

Fattar inte heller vitsen med kortärmat till spädisar.

Go och glad Kexchoklad
  • folia

Pasadena - Självklart har jag inte tänkt använda kortärmat ute nu Undrade mest om det var ok att använda utomhus när det väl blivit varmt och då isåfall med solkräm.

Nu läste jag precis i inlägg här att man tydligen inte skulle använda solkräm på bebisar under ett år.

Tycker oxå det verkar bättre med långärmat, men det är ju så mycket kortärmat ute i butikerna så jag tänkte att jag kanske var för orolig som inte vill köpa det...Att ha dem under en tröja eller klänning kan ju vara en variant som bambigirl skrev.

Svar på tråden Kortärmade bodys