det ligger en ganska stor marknad, med massa prylar till billiga priser, nånstans längs med gatan som går utmed karon stranden..
när jag va sugen på svensk mat så gillade jag Charlies i kata, god mat och trevlig personal..
vi va på phuket zoo, men det va en besvikelse.. och det såg inte ut som att djuren hade det alltför bra
vår femåring tyckte iof att det va kul att titta på elefantshowen, där elefanterna fick måla tavlor som man sen kunde köpa, såklart
vi va också på fantasea, showen va riktigt häftig.. men jag skulle inte ta nån mat-show paket för buffen va inte på långa vägar värd priset.. man får mycket bättre mat för billigare pengar på en restaurang.. "tivolit" utanför var bara små stånd där man kunde spela bort pengar... så om ni vill dit så skulle jag rekomendera er att bara köpa biljett och bara se showen, skippa tivolit, äta gott någonstans innan...
va inte rädda att äta direkt från moppestånden, vällagad och supergod mat!!!! har aldrig blivit dålig av mat jag ätit på sådana ställen... däremot på "fina" restauranger där dom lagar internationell mat som dom inte behärskar..
åk till phi phi och stanna där några dagar, man kan hitta billiga bungalows nära centrum men ändå inte mitt i smeten... ta inte en sån där speedboat resa där det står att phi phi ingår, då stannar man där samma tid som ALLA andra som också är på såna turer, äter en buffe sen har man ungefär 25 min på sig att se phi phi, vilket då blir hysterin nere i centrum... lovade mig själv att ALDRIG åka till phi phi igen efter en sån resa, men sen gjorde jag det iaf och stannade ett par dagar, såg ön när det inte va hysteriskt, och jag älskar den!!!
hmm det va det jag kom på nu
hoppas det hjälper lite...