det kliar på venusberget
Just det, det tok-kliar på venusberget, ingen annanstans. Vad kan det va'?
Just det, det tok-kliar på venusberget, ingen annanstans. Vad kan det va'?
Har du rakat/vaxat?
Löss?
Flatlöss?
inte rakat/vaxat
Löss? borde inte min man också ha det då?
Det kliar alltså inte "in mellan benen", utan bara frampå.
Nej det är inte säkert att sina man har löss om du har det. Löss håller till på och vid könshåret.
men borde det inte klia i _hela_ området med könshår då?
Anonym (kliii) skrev 2008-04-15 15:49:50 följande:
Äsch, det kan vara som du är torr. Använder du tvål/schampoo/duschcreme?
Ta olivolja och smörj in heeela venusberget med. En gång i veckan. Före och efter dusch.
Man är känslig vid hårsäckarna och glömmer ofta bort det. Precis som med vår hårbotten som man preggar på med kemikalier.
birgitta2
vi är inte blyga utan diskuterar allt sånt öppet med varandra och han har inga problem med klåda.
olivia
ska försöka olja in, jag använder duschcreme och duschar rätt ofta, så det kan vara det.
Annars får jag väl fundera på lössen igen då.
tack för era råd!
Det är ju enkelt att se om du har löss, jag skulle nog titta efter det först.. Men det kanske bara är jag som tycker det skulle kännas lite läskigt att ha djur boende på kroppen.
tja, jag har ju tittat och inte hittat något (men jag vet inte hur de ska se ut heller, förutom beskrivningar på vårdguiden). Men jag blir ju osäker när det verkar vara det mest förekommande svaret.
Jag vill inte använda något medel mot löss om jag bara är torr och det hjälper att smörja.
Har samma problem lite då och då, brukar bero på att jag använt tvål och blivit torr.