• WochE

Svettningar och illamående

Vet att det skrivs mycket om att må illa det är vanligt jag mår illa om dagarna inte morgonen kräks inte mår bara illa.

Men det jag har haft kanske är vanligt med eller inte har vaknat två nätter och svettas något enormt men det går över på ca 10min.
    Har just gått in i vecka 6. Igår natt vaknade jag med ont i magen kändes som det var något jätte fel. Besökte badrummet i förtvivlan om att jag skulle se blod inget smärtan avtog men då började jag svettas och må jätte illa kändes som ett blodsocker fall tog några vindruvor och ett kex mådde fruktansvärt illa men sen la det sig och jag kunde somna om sov hela natten och idag känner jag inget.

Är det någon mer som känner sig väldigt konstig !! Många symptomer när man är gravid det vet jag men vissa förstår man sig inte på.

• Svar på tråden Svettningar och illamående
  • jamex

det här med att svettas känner jag igen! ibland får jag en "svettvåg" över mig, men den försvinner ganksa snabbt igen, som du skriver, ca 10 min. Ibland blir jag kallsvettig och mår lite illa. Vet inte om det är av graviditeten eller den besvärliga magen jag dras med, för så har jag mått långt innan jag blev gravid..

• Kaka

CC80 - jag vaknar ibland på nätterna sjöblöt av svett så det är nog ganska vanligt. Någon skrev i en annan tråd att det är hromonerna som sätter värmeregleringne ur spel. Jag fryser som en galning på dagarna och kvällarna och svettas på nätterna. Det går nog över såsmåningom.

Svar på tråden Svettningar och illamående