• Flutterby

Varför "bränner" det öronen?

Med(o-)jämna mellanrum så bränner det i mina öron! Alltså i ytteröronen, inuti känns inget. Speciellt det vänstra örat är drabbat. Det känns varmt, ungefär som solsveda, eller när man rodnar kraftigt och det ser lite rött ut. Jag har inte solat eller varit ute i blåsten. Detta har hållit på i ca tre dagar nu, vad kan det vara?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-15 16:20
    Varför bränner det _i_ öronen försökte jag skriva!

• Svar på tråden Varför "bränner" det öronen?
  • Love Isac

Har du blivit rejält kall om öronen i vinter??Kan vara en frostskada...Det visar sig så..men jag är ingen doktor..=0)Hoppas det löser sig för dig&dina öron.../Cissi

• chanma

Så har jag med ibland. Det kommer om jag e trött, eller stressad. Säkerligen helt ofarligt

Min mormor var lite skrockfull. Hon sa att om det brände i höger öra, betydde det att nån skvallrade om henne, om det brände i vänster så var det nåt annat (kommer inte ihåg vad)

• Flutterby

Love Isac skrev 2008-04-22 17:58:28 följande:

Har du blivit rejält kall om öronen i vinter??Kan vara en frostskada...Det visar sig så..men jag är ingen doktor..=0)Hoppas det löser sig för dig&dina öron.../Cissi
    Nej, så kallt har det inte varit här!
  • Flutterby
    chanma skrev 2008-04-23 13:09:59 följande:
    Så har jag med ibland. Det kommer om jag e trött, eller stressad. Säkerligen helt ofarligt Min mormor var lite skrockfull. Hon sa att om det brände i höger öra, betydde det att nån skvallrade om henne, om det brände i vänster så var det nåt annat (kommer inte ihåg vad)
    Jo, det verkar bli värre när jag är stressad! Hehe, i England säger de att om det bränner i öronen så är det någon som pratar om dig!
  • chanma
    Flutterby skrev 2008-04-23 13:12:35 följande:
    Jo, det verkar bli värre när jag är stressad! Hehe, i England säger de att om det bränner i öronen så är det någon som pratar om dig!
    Där har vi det. Nån snackar skit om dig. Problem solved
  • Flutterby
    chanma skrev 2008-04-23 13:20:38 följande:
    Där har vi det. Nån snackar skit om dig. Problem solved
    Men vem?
  • chanma
    Flutterby skrev 2008-04-23 13:22:17 följande:
    Men vem?
    Jaaa du. Du får helt enkelt ringa runt i bekantskapskretsen och förklara ditt problem
Svar på tråden Varför "bränner" det öronen?