• Gullmamman

Är Maja för vanligt?

Vad tycker ni om Maja?
    Är det för vanligt?
    Känner du någon gammal person med det namnet?

• Svar på tråden Är Maja för vanligt?
  • Kofttanten

Min mormor heter Maja. Tycker det är fint.

• fairyfloss

Men måste alla namn vara så himla ovanliga? . Jag känner ingen som heter Maja, men jag tycker det är ett fint namn.

• Juliiia

min syster heter maja :P

• goshheidi

Man kan variera hur man stavar det. Maya, Maia. Föredrar själv fomren Maya. Är kanske lite modernare?
    Är inte för vanligt. Gulligt namn tycker jag och lätt att säga.

• SaraM

Är väldigt förtjust i namnet Maja De står högt på vår lista över flicknamn.

Tilda 041224 Bebisen BF 080808
  • spöke

[ Sökord: Maja | Kön: Kvinna ]
    Det finns 17515 kvinnor som har förnamnet Maja . Av dessa har 13030 namnet Maja som tilltalsnamn/förstanamn.

Nr. 2 på förra årets topplista.

Så... ja, det är vanligt. Men det beror väl på att det är så fiiiint!

Jag känner en gammal Maja. Lillebrors favoritfröken på dagis. Hon är nog 70 eller nåt nu.

• Storråda

Vad tycker ni om Maja?

Gillar inte. Det är för smeknamnsbetonat, och även för lantligt. Jag tänker alltid på de där uttrycken "Grin-Maja", "Lort-Maja" och så vidare när jag hör det. (Alltid negativa saker.)

Är det för vanligt?

Det kan bara du svara på! Jag hade nog tyckt att det var lite för vanligt nu.

Känner du någon gammal person med det namnet?

Nej, inte nu. De har dött bort. De gamla Major jag känt skulle ha varit över hundra år nu om de levat.

• Fru Indosaurie
    spöke skrev 2008-04-18 17:03:00 följande:
    [ Sökord: Maja | Kön: Kvinna ] Det finns 17515 kvinnor som har förnamnet Maja . Av dessa har 13030 namnet Maja som tilltalsnamn/förstanamn. Nr. 2 på förra årets topplista.Så... ja, det är vanligt. Men det beror väl på att det är så fiiiint! Jag känner en gammal Maja. Lillebrors favoritfröken på dagis. Hon är nog 70 eller nåt nu.
    Det finns 34 000 som heter camilla som mig men jag träffar sällan andra som heter det, visste ingen mer än mig förrän gymnasiet.
  • Sara och Maja

Jag tycker maja är jättefint, min dotter heter det!

• Zelmilainen

det är fint, men skulle aldrig döpa en framtida dotter till det iom att det är så vanligt och jag vill ha ett mer ovanligt namn på min ev framtida dotter. dock är ju huvudsaken att ni som föräldrar är nöjda. =)

• Behemot

Ingen aning, men det är ett fint namn! Det har jag funderat på om jag skulle få en dotter.

• Nina1982

mon bästa kompis fick en maja den 10 April. Jag tycker det är jättefint o hade inte hon tagit det så jag hade jag tagit när jag får barn. TYcker inte det är så vanligt, vet inte så många som heter det. bara 2-3 st

• Emeliela

Enligt min svärfar heter alla kninnor/flickor/tjejjer Maja.
    Avskyr namnet Maja pga honom.

My family - My world
Svar på tråden Är Maja för vanligt?