• TigerLinn

vilka handdukar är bra?

hej
    jag sitter just nu och fundera rpå om vi ska investera lite nya handdukar hem.
    menar alltså i alla storlekar de man storkar händerna med. de som är ca 70x100 och så jätte badkalkan.

vart köper ni era?
    vad kosar de?
    jag vill ha frote.

tacksam för svar.

• Svar på tråden vilka handdukar är bra?
  • Ansapansa

handdukar som man torkar händerna på köper vi på åhlens, tror dom kostar mellan 60-80kr styck

badlakan köper vi ¨på Jysk handlar bara när det är 50 % och då kostar dom 70kr styck. toppen bra och fina färger och tål många 60 och 95 graders tvättar utan att förlora färgen

• Åsa Lund

Har av okänd anledning fastnat för handdukar "Living" från Hemtex. Bra kvalitet! De har 50% på allt i butiken med jämna mellanrum.

• Mayweed

Jag har personligen nästan bara "Beaver Lux" (tror jag de heter) från Jysk. Toppenbra enl mig.

• Sessan87

Här är det samma som Åsa. Living från Hemtex! Underbart tjocka och mjuka! De rear dem ganska ofta, så jag passar på att köpa då.

• TigerLinn

tack alla..
    ingen som vet nån sida men kan beställa ifrån?
    är i akut behov och hinner tyvärr inte springa på stan den närmaste tiden av olika skäl.

• Åsa Lund

Be nån att handla åt Dig om Du vet vad du vill ha!
    Man kan ju köpa en omgång till ordinarie pris, se vad man gillar kvaliten och sen köpa mer när man testat och det är rea

• TigerLinn

det är ju det som är problemet.. jag vet inte vad jag vill ha. jag har ju nu fått tips men jag har lite högre krav när jag köpe ri butik än på nätet. jag kan gå i 10 affärer och känns och fundera i timmar.. *tyvärr* men har som tid nu närmaste tiden men behöver handdukar nu så omg de går..

Åsa Lund skrev 2008-04-15 23:28:29 följande:

Be nån att handla åt Dig om Du vet vad du vill ha!Man kan ju köpa en omgång till ordinarie pris, se vad man gillar kvaliten och sen köpa mer när man testat och det är rea
  • Yummie

Jag säger bara Lexington! Inget går emot deras underbara handdukar. Har 3 uppsättningar som används flitigt. Bäst!

• Rosen81

Tycker också att lexington är bra. Har haft den säkert i 4 år och de är fortfarande tjocka o jättefina i färgen. Annars änvänder vi ocks å Living från hemtex.

• TigerLinn

vart köper du dom? vad kostar de?

Yummie skrev 2008-04-16 05:07:17 följande:
    Jag säger bara Lexington! Inget går emot deras underbara handdukar. Har 3 uppsättningar som används flitigt. Bäst!
  • Yummie

Jag har köpt mina på NK i Gbg, men det finns små Lexingtonbutiker lite varstans runt om i landet. Här kan du kika om det finns någon nära dig: www.lexingtoncompany.com/retailers&cc=Sweden

Priserna ligger mellan 100-500 kr nåt sånt. Har för mig att en vanlig storlek, ej bigbig size kostar 349:- och en vanlig till håret 199:- Minns inte exakt, men nåt sånt var det.

• Hemulia

Har jobbat på Hemtex och det är väldigt bra kvalite på Living-frotten.
    Däremot kan de starkare färgerna som svart eller illrosa ludda något oerhört, så man ska nog hålla sig till de andra. Vet inte varför det är så och jag har tappat räkningen på hur många svarta handdukar som vi fått i retur.

Svar på tråden vilka handdukar är bra?