• delfinspeed

mensliknande blödning i början av graviditeten?????? hur vanligt är det !!!!

Är det någon här som har haft en mensliknande blödning i början av grav och ändå varit gravid.
    Med blod, ont och hela köret.

Skulle vara intressant att veta..

• Svar på tråden mensliknande blödning i början av graviditeten?????? hur vanligt är det !!!!
  • Glory

I v. 7+5 hade jag en liten blödning, lite ont kanske men ingen "riktigt" mensblödning direkt. Efter det har jag haft två blödningar till ungefär med två veckors mellanrum, då har dom varit lite rikligare.

• längtar1

jag hade en blödning i v.8 men det var ingen fara är nu i v.13
    men om du är nervös ring till gynakuten det gjorde jag och fick komma in direkt !!

kram

• Minor

Jag blödde själv från och till de första två månaderna. Är nu i vecka 17 och allt verkar mycket mer hoppfullt den här gången. Eftersom jag har haft två missfall inann (båda i v.9) så kontaktade jag kvinnokliniken och fika komma in på VUL. Kändes skönt att få se liv på skärmen.

Tydligen är det vanligt att man blöder i början. Det är ju mycket som skall ställas om i vår kropp. Min senaste graviditet hade en kraftig blödning i v.8. med tidigare erfarenheter grät jag redan innan VUl. för jag var bombsäker på att nu har det gått åt skogen igen. men som jag redan skrivit så fanns det liv på skärmen. Förmodligen hade jag haft två befruktade ägg som heller inte är så ovanligt.

Ring din kvinnoklinik. De är till för sådan som oss. Vi har rätt att må bra under graviditeten och inte behöva oroa oss i onödan.

• ina1984

va skönt att läsa att de e fler som haft blödningar.. jag har oxå haft det.. varit jätte orolig och läkarna här ger mej ingen tid =( men nu när jag läst några svar till dej blev jag lugnare =) hoppas allt är bra me dej!!

• Innova

Hej

Jag hade en liten blödning (en Dag) i första månaden vid tiden då jag skulle haft min mens

Kram Innova

• rakel

Hej på dig!

Även jag har haft en blödning tidigt i graviditeten. Tror att det var i v. 9. Blev likt du jätteorolig och ringde gynakuten. De rådde mig bara att ta det lugnt och avvakta. Det hade jag dock inte alls lust till, så vi åkte in till gynakuten på undersökning. Där fick jag se det lilla pyret och de lugnade mig med att det var mycket vanligt tidigt i graviditeten. Är nu i v. 21 och har inte haft någon blödning sedan dess. Hoppas att detta lugnar dig lite!

kram
    /Rakel

Svar på tråden mensliknande blödning i början av graviditeten?????? hur vanligt är det !!!!