• Paniksmurfen

Förlossningens längd.. Hur räknar ni tiden?

Förlossningens längd.. Hur räknar ni tiden.. Från första värk hemma eller från att ni kom in på förlossningen?

• Svar på tråden Förlossningens längd.. Hur räknar ni tiden?
  • lia76

Jag räknar för förlosnsingvärkarna som kom hemma, de startade nästan 3 dygn i förväg.
    Sen själva krystvärkarna varade i ca 15 minuter sen kom hon ut.
    Men förlossningen räknas väl från första värken man har i latensfasen...
    Sen kommer ju alla andra faser... utdrivningsskedet osv

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Snart sommar

Jag räknar från att dom riktiga värkarna kommer, dom som gör jobbet. Sen om dom skulle komma när jag är hemma eller redan på sjuhuset är ju för mig helt ovidkommande. Dom gör ju ändå sitt jobb?

Första: drygt 7h.
    Andra: ca 3,5h.

• Camilla D

Jag räknar från första värken eller när vattnet gått (om värkarna startar någorlunda efter det alltså)

Förlossningen börjar ju inte inne på sjukhuset, då hade det ju varit smidigt

• Valkyriah

Jag räknar från när vattnet gick eftersom det var det som utlöste mina värkar.
    Vattnet gick kl 20.00 och värkarna kom med 1 min emellan på en gång.

Rent medicinskt har jag för mig att man räknar från 4 cm .

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Kazeer

På utbildningen på MVC före förlossningen sade BM att man räknar att förlossningen börjar när man är öppen 3 cm. Om jag ska räkna enligt den anvisningen tog min förlossning 7 timmar. Om jag ska räkna från när jag hade de första känningarna (=lite molande), så tog den 12 timmar.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Dinkanesh

Jag räknar från när förlossningen drog igång på allvar, allt enligt vad min bm förklarat. Med första hade jag 4 timmars paus innan det satte igång igen och med andra gick jag i 7 timmar med 1 värk/h.
    Så dottern kom efter 6½ timma och sonen efter 3½.
    Ska jag räkna från första värken inklusive pausen så tog dottern 19 timmar och sonen 16.

• logg81

Från första värken hemma tills dottern var född....

Söndagmorgon till fredag kväll... ca 130 timmar...

Jag och Auleen - Mot resten av världen
  • Emmec

Från första värken hemma tills dottern föddes, 18 timmar.

***Mamma till Ina 060331 & Lillasyster BF 080421***
  • manuelka

från 3 cm: 1 1/2 timme
    från första värk 12 timmar

Svar på tråden Förlossningens längd.. Hur räknar ni tiden?