• Millren

vad äta när man mår illa?

mår så himla illa jämnt, och undrar om ni har något knep? har testat postafen, men hjälpte inget vidare..

• Svar på tråden vad äta när man mår illa?
  • LittleMissN

hej!

Fråga din BM om hon kan skriva ut Lergigan comp till dig eller läkaren på Mvc.
    Undvik att äta stekt mat när du mår illa, ät vitt bröd, knäckebröd, skorpor, milda maträtter.

Sånt som du är sugen på för stunden, tvinga aldrig i dig något du inte vill ha, då är risken stor att man kräks.
    Lycka till och grattis till pyret i magen.

Mvh Nath

• zamii

Försök få bukt på det baturligt innan du trycker i dig en massa tabletter! Vi e så, ont eller nåt, så ska man ta tabletter direkt. Usch! Du får prova di fram vad som funkar, för mig var yoghurt det bästa, lindrade illamåendet, och nu när det e borta tar jag det mot min halsbränna :P Annars, innan du tar tabletter, prova med åksjkuke-armbandet från apoteket. Har själv inte testat, men kanske värt ett försök..

• Kärlekstrion

citron vatten,,,ingefärs te.. finns armband mot illamående..funkade på mig..finns i hälsokost butiker..lycka till!! popcorn va bra oxå Skrattande

• antons bejb

lakrits, apelsiner, citroner, knäckebröd. jag mådde bättre av att äta hårda saker o undvika yoghurt o sånt. ät lite och ofta.

• hannamiller

det som funkar för mig är lokacitron..  Sen små äta(nyttigt)

• Hobgoblin

Maria och Annéa skrev 2008-04-16 10:25:28 följande:

citron vatten,,,ingefärs te.. finns armband mot illamående..funkade på mig..finns i hälsokost butiker..lycka till!! popcorn va bra oxå
    Finns även på apoteket!

Morötter är ett bra tips att ha med sig att knapra på.
    Det fungerade jätte bra för mig.
    Satte i mig kilovis.
  • antons bejb

ett annat tips är att absolut inte stressa på morgonen!! ta det lungt på mornarna o ät långsamt.

• Emelianfian

Detta testade jag och det lindrade det värsta.

Banan - lindrade ca 1tim så det blev ju många bananer :)

Citronvatten - drack mängder men det lindrade inte så länge.

Tabletter - kommer inte ihåg vad dom hette men tror det var dom mot åksjuka och dom hjälpte ganska bra.

Skulle testat "sea-band" som finns att köpa på apoteket men det blev inte av eftersom illamåendet då slutade. Hört att dom ska vara jättebra!

• Noretstar

När jag vart lite bättre drack jag Loka Citron. Det hjälpte bra.
    När det var som värst hjälpte inget, fick dropp i 10 dagar.

• October

polkagrisar
    "bubbel" vatten
    rött te
    salta kex

några saker som kan funka ibland

• WimZy

Jag kunde bara äta sånt som var lätt och kallt, typ yoghurt och filmjölk med lingonsylt.

• FriSam

Digestive-kex!!!!! Jag hade ett paket jämte sängen och åt nårra innan jag gick upp varje morron...

Och kallt kallt vatten är jättebra!!!

• NK baby

För mig har det hjälpt att äta något från denna lista:

- sura äppel
    - apelsiner
    - "bubbel-vatten" med smak av hallon
    - salta kex
    - citron te

men sedan sånt som framkallar illamående hos mig är söta produkter såsom sött te, sött kaffe, söt saft osv osv.. allt sött har jag mer än gärna låtit bli att äta nu!

• CuteLilleMyGirl

Salta kex, äpplen och äppeljuice har hjälpt mig.
    Och att inte tvinga i mig saker jag verkligen inte klarar just den dagen.

Svar på tråden vad äta när man mår illa?