• HelenS

Inredningskunniga - hjälp med garderobslösning

Okej, jag skäms lite men här kommer lite bilder på vår hemska hall. Det ända som är bra är draperiet så man slipper se röran

Som ni ser behöver jag all hjälp och alla råd jag kan få. Hur får man den ultimata förvaringslösningen på denna yta?

Väggen mot trappan, längst bort är 1,20 cm bred. Väggen mittemot (närmst kameran) är lite mindre, ca 1,00 cm bred. Väggen mellan är ca 1,55 cm bred.

Nymålad hall

• Svar på tråden Inredningskunniga - hjälp med garderobslösning
  • HelenS

Oj det ser visst lite tokigt ut med bilderna... och än värre blev röran när bilden blev så stor.

Så går mina funderingar just nu:

* att köpa en 3-dörrar garderob och bara ställa in dvs mot väggen som är 1,55 cm. Då utnyttjar man bredden men inte djupet på utrymmet. Billigt och enkelt.
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99830848

*platsbygga en förvaringslsöning... svårt och kanske dyrare?

* kan man ha någon slags hörngarderob?

* HJÄLP!

• HelenS

Var håller ni hus alla vänliga och hjälpsamma människor?

Eller är bilderna för dåliga...

• olpansfamilj

vi köpte garderoben i samma serie som du har byrån i hallen i! Kika i mitt galleri!
    Det viktigaste för mig i en hall är att det ser rent och fräsct ut så vi satsade på stängd förvaring!

• HelenS
    olpansfamilj skrev 2008-04-16 11:49:47 följande:
    vi köpte garderoben i samma serie som du har byrån i hallen i! Kika i mitt galleri!Det viktigaste för mig i en hall är att det ser rent och fräsct ut så vi satsade på stängd förvaring!
    Vi har sådana garderober i vårt sovrum.

en stängd förvaring är jag också inne på. Men skall vi köpa lösa garderober eller platsbygga något. Vår yta är ganska djup och jag har ritat och skissat så många gånger nu och kommer inte fram till hur vi utnyttjar den bäst.
  • olpansfamilj

Djupet kan bli ett problem. Då kanske ni måste rota längst in och det blir svårt att hitta. Skaffa utdragbar förvaring då! Åk till ikea, finns massor i många mått!

• DorisDaisy

Jag skulle köpt 3 st djupa garderober med nån snygg dörr till. Stuva in allt bara. Det går ju att stänga dörrana, så ingen behöver se. Kanske kan ha en med upphägning för gästerna??

• HelenS

Hur djupa garderober finns det, någon som vet? Jag har bara sett 60 cm på IKEA.

Tack för era svar!

• DorisDaisy

JAg har bara sett 60, men å andra sidan, så kan man väl ta loss bakstycket?? Om man är händig så fixar man det mesta :D

• HelenS
    DorisDaisy skrev 2008-04-16 18:55:48 följande:
    JAg har bara sett 60, men å andra sidan, så kan man väl ta loss bakstycket?? Om man är händig så fixar man det mesta :D
    Så sant! Om vi var riktigt händiga hade jag velat platsbygga en garderob, men det känns lite som överkurs.
  • musli

Garderob var min tanke också men kör då med skjut-dörrar så blir det inte en massa dörrar som tar upp yta när de är öppna!!!

Svar på tråden Inredningskunniga - hjälp med garderobslösning