• mysmika

Någon som är nöjd med sin tvättmaskin....?

Hej!
    Jo, vi ska köpa en ny tvättmaskin. Istället för att läsa alla specifikationer där alla tillverkare lovar att deras maskin är bäst vänder jag mig till er...
    Är det någon som har en riktigt bra maskin? Som ni är näjda med?
    Vi har en 3-åring i familjen, så en maskin om dagen går här. Mina krav är att den ska vara snabb, den vi har nu skaver runt en 40* i 2 timmar!!
    Och den ska vara energiklass A el B.
    Snälla skriv ner märke och modell på den ni har som ni är nöjd med!!!
    Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Någon som är nöjd med sin tvättmaskin....?
  • AlexiaGiulia

Vi har en LG intellowasher, våran har några år på nacken... 4 kanske men den är en dröm!!! 7 kg så den rymmer MYCKE tvätt =)

• P yret

vi har nyss köpt ny och från rusta.. den gick hela dagen igår och jag är verkligen nöjd..med priset också
    den är a klassad, 6kg, 1600 i centrufug..
    finns snabb tvätt..

läste inte heller en massa innan vi köpte!

• CosmicCat

Jag har en Cylinda som jag är mycket nöjd med. Den inköptes 2003 och var då en "värstingmodell". Den rymmer 7 kg och jag brukar köra programmet "snabb normaltvätt" som tar ca 1 tim 21 minuter på 40 grader, ca 1 tim 33 min på 60 grader. Jag skriver ca eftersom det är lite olika från tvätt till tvätt. 1600 varvs centrifug, ylle- och handtvättprogram finns också. Cylinda är lite dyrare än snittet, men det är sååå bra.

• fie m melwin

Vi har oxå en Cylinda.. min gubbe jobbar på ett företag som säjler och reparerar vitvaror.. (dock gör ej han detta) Så vi frågade ju dom vilken maskin dom hade haft minst problem med/lättast smidigast att lagal. Vi fick då till svar att allt som har medvatten att göra så köp CYLINDA så så blev de den är superbra och har även borttagbara delar i trumman, så skullenåt fastna där kan du fixa detta själv.

Så jag rekomenderar cylinda jag är supernöjd och har inte haft något problem me den, den har en snabbtvätt som jag kör allt normalsmutsat i och en kvik som är super som uppfrächning.

PS Cylinda är svensktilverkat..

Lycka till med ditt val

• Emmies mamma

Tänkte inte skriva något i den här tråden eftersom min tvättmaskin är ifrån stenåldern men eftersom Cylinda prisas här så ville jag bara tillägga att kärleken till min 20 år gamla Cylinda är stor! Kvaliteten är det inget fel på...

• Cheesus

Vi har en ny electrohelios...vilken modellbeteckning den har vet jag inte men den är ruskigt bra och en sak som är toksuverän är förprogrammeringsmöjligheten. Släng i tvätten när man går till jobbet, se till att dne är klar när man kommer hem och sen i med en maskin som lagom är klar till morgonen.

hux flux har man mer eller mindre fått undan den där långa tiden som det känns att tvätta annars.

Aldrig i livet att jag skulle välja bort den funktionen.

• malininorrköping

Tjena! Vi har oxå LG intellowasher som rymmer 7 kg, den bästa tvättmaskin jag nånsin använt. Rekommenderas varmt.,

• Smultron ett

ARISTON tvätt och tork i ett.
    Jag är SUPER nöjd med den

• Smultron ett

Den tar en tvätt 40 eller 60
    på ca 60 min

torka tar längre tid men det får man räkna med när torktumlaren då blir relativt liten.

• Smultron ett

vet inte vad den heter orkar inte gå och kolla, men det är den med display så man ser hur långt tvätten har kvar

• Rosa ros

Några tycker att Cylinda är en bra maskin men jag måste bara skriva att jag inte håller med.
    Vi köpte en dyr (8000 Cylinda (ft46) som skulle rymma 6 kg. Detta stämmer inte, max 4 kg går in i maskinen. En 60 graders tvätt tar minst 2 timmar. Ska du köra ett snabbprogram kan du bara fylla maskinen till hälften. Den centrifugerar inte heller som den ska. Orkar inte dra upp allt krångel vi har haft med denna maskin sedan vi köpte den för ca 6 månader sedan. Slutsats; jag tycker inte att Cylinda är bra.

• Rosa ros

Skulle inte vara en smiley efter 8000, det skulle vara kronor.

• Dundermamman

Vi har en Cylinda FT 46 som vi tycker är en kanonbra maskin!
    Den är nu 3,5 år gammal och än så länge har det inte varit några som helst problem med den!
    http://www.cylinda.se/produkt.asp?rub=36&prod=8&urub=16001&prub=52378

Jag kan utan svårigheter fylla maskinen och köra en snabbtvätt på knappt 50 minuter (40 grader)!!
    Mamma C´s tidsangivelser passar bra in på vår maskin  

Rosa ros: Det måste helt klart vara nåt fel på er maskin, reklamera den...ni har ju garanti kvar!

• septbebis

Jag har en Siemens Siwamat. Den är ca 2-3 år gammal men den funkar hur bra som helst.

• Themis

Vi hade en ny Cylinda Sverigetvätten i förra boendet och den var jag mycket nöjd med, framförallt med sånt som extraskölj när man är känslig mot tvättmedel mm. Tänkte aldrig på att det skulle ta lång tid men så brukar vi inte köra förtvätt heller.

Svar på tråden Någon som är nöjd med sin tvättmaskin....?