• Puss och Kram

Hur funkar det med pop funktionskläder och torkskåp på dagis?

Funderar på att köpa en Pop vindoverall till sonen nu när han börjar på dagis, men de får ju inte vara i torkskåp. Hur fungerar det om den blir blöt? och håller den väta?

Brukar personalen bry sig i det med torkskåp eller hur är det och hinner overallerna torka under dagen annars...

• Svar på tråden Hur funkar det med pop funktionskläder och torkskåp på dagis?
  • Maja8275

Jobbar på förskola. Vi hänger i alla fall inte in de som inte får vara i torkskåpet.
    Är det blött och slaskigt ute hinner de inte torka, så vill man ha en POP eller liknande, kan det vara bra att ha extra kläder att byta med. Eller ha POP hemma och något annat märke som kan torkas på förskolan.

• Miss Love

Har själv arbetat på dagis och rekommenderar inte en overall som inte får vara i torkskåp. De håller inte för all väta och hinner oftast inte lufttorka om man går ut två gånger per dag.

• AJS

Min erfarenhet av liknande kläder är att de inte blir blöta igenom men de blir liksom blöta i tyget och behöver hänga på tork någonstans. De torkar sällan över dagen men är ju iofs inte genomblöta så då kan man ha dem på fast det inte känns så kul att sätta på ett barn kläder som inte är helt torra.
    Som personal är det ibland ett himla grejande med dessa kläder som inte får vara i torkskåp och då ska man hitta ett annat bra ställe där de kan hänga. Ibland hamnar vissa plagg i torkskåp av bara farten och då blir det sura miner av vissa föräldrar, vilket på sätt och vis kan förstås det är ju dyra kläder.
    Fodrade galonkläder funkar bra men bör ju helst inte de heller vara i torkskåp, men de blir ju inte blöta heller.

• Puss och Kram

Vad rekomenderar ni då? jag är inte låst på att ha pop, men jag vet inga andra bra kläder nu om man inte behöver galonkläder...

eller ska man ha pop på torra dagar och galon när det är blötare kanske? Tycker bara att galon blir så varmt när det närmar sig sommar...

• muffins1

på vårt dagis sitter det lapp på torkskåpet om vad som inte ska hängas in där.

• babykaboom

varför ska man då tvunget ha POP om det är alldeles opraktiskt..?

förvirrad nybliven mamma...

• Miss Love

Varför ska du köp en vinteroverall nu när det redan är i mitten på april? Den är ju för varm redan om en månad kanske tom innan dess...

• myskatt

Dottern har Pop:s skaljacka/byxa och Reima:s höstoverall på förskolan. Inget av plaggen får vara i torkskåp och behöver inte det heller då de inte blir blöta igenom. Den väta som blir i arm/benslut och på ytan hinner torka på de två-tre timmar som dottern är inne flr att äta lunch och sova middag.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • myskatt
    Miss Love skrev 2008-04-15 22:01:23 följande:
    Varför ska du köp en vinteroverall nu när det redan är i mitten på april? Den är ju för varm redan om en månad kanske tom innan dess...
    Finns skaloverall också.

Personalen på dotterns fsk föredrar att ta på henne Reimaorverallen framfår tvådelar.
  • Puss och Kram

Det är ju inte bara opraktiskt, vi gillar själva pops kläder av många annledningar, men jag vill veta hur det fungerar på dagis... Dessutom är jag lika förvirrad mamma som du men på ett nytt område...

• Puss och Kram

nej ingen vinteroverall, VINDoverall... Personalen sa att de föredrar overall och vi måste ändå köpa större storlek nu, dessutom har jag inte sett någon annan liknande...

Men andra tips mottages också...

• Lantani

På förskolan där jag jobbar har vi en lista på torkskåpet där föräldrarna fyller i barnens namn och vilka kläder som inte får hänga i torkskåpet.

• Wilowa

Miss Love skrev 2008-04-15 22:01:23 följande:

Om du läser ts en gång till så ser du att det står VINDoverall och inte vinteroverall!
  • Miss Love

Puss och Kram skrev 2008-04-15 22:05:35 följande:

nej ingen vinteroverall, VINDoverall... Personalen sa att de föredrar overall och vi måste ändå köpa större storlek nu, dessutom har jag inte sett någon annan liknande... Men andra tips mottages också...
    Ser nu läste visst slarvigt! Regnkläder måste du dock också ha på dagis oavsett vilken vindoverall du väljer.
  • myskatt
    Miss Love skrev 2008-04-15 22:08:46 följande:
    Puss och Kram skrev 2008-04-15 22:05:35 följande: Ser nu läste visst slarvigt! Regnkläder måste du dock också ha på dagis oavsett vilken vindoverall du väljer.
    Måste?

Dottern och hennes kusin har båda funktionskläder från Reima, både för vår och vinter, och deras galonkläder hänger dammiga i ett hörn.
  • myskatt

Och då ser ändå gården ut som en stor pöl lervälling på våren . Det är bara att borsta av kläderna.

• babykaboom

vad är reima kläder? och var köper man det?

Svar på tråden Hur funkar det med pop funktionskläder och torkskåp på dagis?