• Anonym (värker)

Har så ont i ansiktet! Är du läkare eller tandläkare...Hjälp och råd snälla!

Jag har så ont i mitt ansikte..

Det börjar bak från käkarna rör sig framåt i ansiktet..
    runt och i ögonen samt över näsan och kindbenen. Vänster sidan är värst. Det känns även i ögot..som om jag har grus i det vänstra.
    Det strålar ner mot halsen och öronen

AJ!!! Det gör så ont... och känns väldigt obehagligt.

Jag har haft en inflammation i muskeln bak vid vänster skuldra.. men det är bättre nu..

Ursäkta om det belv lite rörigt.. Men om någon vill ge lite råd eller hum om vad det kan vara vore jag såå tacksam!

• Svar på tråden Har så ont i ansiktet! Är du läkare eller tandläkare...Hjälp och råd snälla!
  • Anonym (ej dr)

Bihåleinflammation?

• Anonym (tandvärk)

Låter som bihålsinflammation eller inflammation i en tand

• Anonym (värker)

jo..men har inte ont i ngn tand..

men kan jag ha i bihålerna utan feber? Borde jag inte vara snuvig.

Dessutom har jag blödigt näsblod ett par ggr idag och har haft värken i en vecka minst nu

• Silence is golden

Ta kontakt med en läkare el tandläkare så snart du kan.För att få en riktig undersökning.I stället för spekulationer
    Anonym (värker) skrev 2008-04-15 22:06:06 följande:

Jag har så ont i mitt ansikte..Det börjar bak från käkarna rör sig framåt i ansiktet..runt och i ögonen samt över näsan och kindbenen. Vänster sidan är värst. Det känns även i ögot..som om jag har grus i det vänstra.Det strålar ner mot halsen och öronenAJ!!! Det gör så ont... och känns väldigt obehagligt.Jag har haft en inflammation i muskeln bak vid vänster skuldra.. men det är bättre nu..Ursäkta om det belv lite rörigt.. Men om någon vill ge lite råd eller hum om vad det kan vara vore jag såå tacksam!
  • Anonym (tandvärk)

Har du varit förkyld? Gör det mer ont då du böjer ner huvudet. Vid bihålsinfl. gör det jätteont att böja ned huvudet mot golvet (pannan eller runt näsan)

• Anonym (tandvärk)

Håller med silence is golden. Omöjligt att veta vad det är, bara spekulationer....

• ludenben

Du har inte testat att ringa sjukvårdsrådgivningen?? det gjorde jag senast i morse. Du får bättre svar där än här, det lovar jag

• Anonym (värker)

Nope, gör inte ont om jag böjer huvet uppochner..

jag kan gå till läkaren.. men går helst bara om jag absolut måste...Tänkte bara att ngn här kanske kunde ge lite vägledning..

Svar på tråden Har så ont i ansiktet! Är du läkare eller tandläkare...Hjälp och råd snälla!