Dagis i Malmö Möllan/Södervärn? Någon som vet något bra?
Det är dags att se sig omkring efter en plats för lillan och nu undrar jag om någon kan tipsa om ett bra dagis?
Det är dags att se sig omkring efter en plats för lillan och nu undrar jag om någon kan tipsa om ett bra dagis?
Södervärns förskola är bra, annars vet jag att det finns ett litet privat dagis på Möllan för endast 10 barn där jag hört ska va bra, men kommer ej ihåg namnet. Annars är det ju inte så långt till t.ex. Triangelns förskola.
Det hade ju varit hur bra som helst med bara 10 barn! Men där är det väl ganska svårt att få plats, kan jag tro.
Södervärns ska jag kolla upp, tack för tipsen.
Tar gärna emot fler tips om det är någon där ute?
puffar lite så nån mer Malmö-bo ser tråden
Ja!!!!! Jag vet ett jättebra, min dotters dagis! Oasens förskola på Hörbyvägen (gatan?) På andra sidan Nobelvägen från Södervärn sett, tar kanske 10 minuter att gå dit från Södervärns busstation. Det är ett stort fint gammalt hus med stooora lokaler, egen kock i köket och två avdelningar. Jag är så otroligt nöjd, personalen är underbar och jag har ett stort förtroende för dem. Min dotter började när hon var exakt ett, så hon var liten, och man var ju kanske lite orolig för hur det skulle gå, men hon älskar dagis, och det är så mysigt att hämta och lämna henne. Fråga gärna om du undrar något särskilt!
Merle: det låter ju hur bra som helst! vår tös kommer också lämnas tidigt tyvärr och det du berättar känns ju skönt att höra.
Vet du om dagiset har en hemsida?
Hur många barn går där och har de en särskild inriktning?
Hej igen! Du kan läsa lite om det via Malmö stads hemsida, men någon egen tror jag inte de har. Det är 38 barn totalt uppdelat på 2 avdelningar, så 19 per avdelning, det låter jättemycket, men det känns absolut inte mycket. Många av barnen har korta dagar, och så är det blandade avdelningar, vilket jag personligen tycker är jättebra. De små lär sig av de stora och får mer tid med personalen, och de stora lär sig visa hänsyn och ta hand om de små. De är språkligt inriktade mest som jag har förstått det, det är många barn från andra kulturer som går där så de fokuserar mycket på språket. De har en ganska tråkig gård, men de går iväg till olika parker jätteofta, så det gör inget tycker jag. Vet inte riktigt varför jag gillar det, men det är nog för att jag ser hur mycket Nim trivs där. De verkar ha en harmonisk stämning också, barnen är snälla och glada mot varandra. Nim går på Kamelen, jag vet ju inte hur det är på Dromedaren, andra avd, det kan ju variera. Lite tips iallafall!
tack så mycket Merle! Låter lockande!
Får jag utnyttja tråden och se om det kan komma in lite fler tips? Jag behöver också hjälp...
Sousafon: bara bra för fler tips är aldrig fel!
Klara förskola är väldigt bra har jag hört av min granne som har sin pojke där. Ligger i sofielund