• vadskajaghetadå

finns det fler med små barn som har svullna lymfkörtlar på halsen fastän h*n är frisk?

sonen har haft så hela livet, och han är 3,5 år nu, men sällan sjuk.

• Svar på tråden finns det fler med små barn som har svullna lymfkörtlar på halsen fastän h*n är frisk?
  • vadskajaghetadå

läste på en sida på nätet att det kunde vara vanligt iallafall.

om han ahde haft cancer nu så länge borde hans allmäntillstånd kanske va sämre??

eller??

• Solano

Min dotter har likadant. Svullna körtlar bakom öronen och på hela halsen och har haft så så länge jag kan komma ihåg. Hon är 2,5 år.
    Läkaren sa till mig att det kan bero på att de har mindre underhudsfett och då känns dom mer.
    Vi var till läkaren engång när vi tyckte dotterns körtlar var enorma. Han tyckte dom var medel stora och sa att han var van med mycket större. Ska de vara farliga så ska de tydligen vara välddigt rejäla. Jag skulle inte oroa mig om han haft dom i flera år.

• vadskajaghetadå
    Solano skrev 2008-04-15 22:28:36 följande:
    Min dotter har likadant. Svullna körtlar bakom öronen och på hela halsen och har haft så så länge jag kan komma ihåg. Hon är 2,5 år.Läkaren sa till mig att det kan bero på att de har mindre underhudsfett och då känns dom mer. Vi var till läkaren engång när vi tyckte dotterns körtlar var enorma. Han tyckte dom var medel stora och sa att han var van med mycket större. Ska de vara farliga så ska de tydligen vara välddigt rejäla. Jag skulle inte oroa mig om han haft dom i flera år.
    då har ni samma som oss känns skönt att höra.
    jag var också till läkaren med honom, och hon sa detsamma. och den ska dom vara rörliga, hon sa att dom kunde vara som vindruvor och även stora som ägg

men SÅ stora har dom ju aldrig vart*s*

min mamma sa att ag okså hade så när jag var liten...men läste precis en tråd om en person som hade fått cancer, och då stod det om lymfom och att man ska kontakta sjukvården om jag eller mitt barn har svullna lymflörtar, svettningar, trött osv.

våra barn borde ju vara trötta vid det här laget om det hade vart nåt eftersom dom haft så hela livet?

kram
  • Solano

Ja dom skulle nog vara väldigt dåliga vid det här laget Usch jag kommer ihåg vad jag nojjade och var orolig i början när jag hade upptäckt dom här körtlarna.
    Så länge barn äter, växer, leker och utvecklas så är det ingen fara!
    Jag vet att det är svårt men försök att inte tänka på det så mycket, den cancerformen är också ovanlig bland barn!
    kram

• Stora

Det är jättevanligt. dels att de har stora körtlar av naturen men också att de har kvar svullnaden flera månader efter en infektion. Mina barn har rätt stora körtlar och jag själv också.Ibland kan det också vara tex en infamation som ger svullnaden - jag har tex ett eksem i hårbotten och det gör att jag ständigt har en svullen körtel i nacken.

• Solano
    Svar på #6
    Så är det här också. Min dotter har eksem på hela kroppen till och från och jag har alltid misstänkt att det påverkar hennes körtlar. Nu bekräftade du det
  • Liona

Hej skriver här då min dotter har två knölar som säkert är svullna lymfkörtlar men jag kan ändå inte sluta att vara orolig.... suck! Den ena verkar klia och det undrar jag om någon vet om det är normalt? Den som kliar sitter bak på skallbenet och den andra som hon inte verkar bry sig om sitter nere vid hårfästet. Hon har haft knölarna länge, men vet inte hur länge.... den ena säkert i ett år, men den andra vid hårfästet tror jag kom då hon var sjuk för två månader sedan.
    Usch, tycker det är sååååå jobbigt att vara orolig. Har varit till en läkare som trodde att det var svullna lymfkörtlar men som inte hade något svar på varför det kliade. Han hittade inga eksem eller loppor. För min skull så togs det blodprover och dom visade sig vara normala. MEN, om det skulle vara cancer/tumörer/ är det helt säkert att det skulle visa sig genom blodprov då? Tankarna är många.... och jobbiga! Någon som vet något, eller som har något lungnande att säga?

Mvh Linda

• vadskajaghetadå

man känner om man kan röra på dom, om man kan det är det körtlar sa läkaren.

min son har haft dessa sen han föddes...han är 3,5 år nu, man blir orolig för allt ta mig tusan!

jag vet inte om man kan se på blodprov, men är de ruckbara?

Min toOokiga -----------> humlansblogg.blogspot.com/
  • Liona
    sannispannisen skrev 2008-06-01 17:45:45 följande:
    man känner om man kan röra på dom, om man kan det är det körtlar sa läkaren.min son har haft dessa sen han föddes...han är 3,5 år nu, man blir orolig för allt ta mig tusan!jag vet inte om man kan se på blodprov, men är de ruckbara?
    JA TACK OCH LOV så är dom ruckbara och storleken är som små ärtor. Känner mig lugnare nu... men kan ändå inte låta bli att undra varför det verkar klia vid den ena...
Svar på tråden finns det fler med små barn som har svullna lymfkörtlar på halsen fastän h*n är frisk?