• Anonym (problem)

Hur hitta gömda mappar på datorn

Jag försöker lämna mitt kontrollfreak till man, men jag vågar inte säga det till honom innan jag har fixat med allt p.g.a. hans humör.

Nu har jag varit så dum att jag tagit .. skall vi säga extremt lättklädda provocerande bilder som han har på sin dator. Jag vill VERKLIGEN få bort dess i smyg innan jag skiljer mig. Annars hamnar de på förstasidan på någon porrsajt eller i min mammas brevlåda. Det är sådan han är.

Problemet är att jag inte hittar dem!! Får panik bara jag tänker på det.
    Hur hittar jag gömda mappar på hans dator? Jag måste få bort dem !!!

• Svar på tråden Hur hitta gömda mappar på datorn
  • Anonym (Isa)

Men är du säker på att de finns på datorn? De kan ju lika gärna vara i ett usb-minne eller nedbrända på skiva och undangömda nånstans?

• sakoline

Lider med dig!

Min kille sa att man gör såhär

Kontrollpanelen
    sen Mappalternativ/ folder options på engelska
    sen Visa /view)
    sen Visa dolda mappar

• sakoline

Säger även som Isa
    De kan ju finnas var som helst.

• Skusan

gör en sökning på (C:) katalogen efter .jpg, .gif, (det format ni har bilder i....) då borde du få upp alla bilder, och sen kan du kolla igenom de och hittar du dina kort raderar du dem.... Om det räcker har jag ingen susning om, men kanske värt ett försök? Finsn det inga bilder på datorn så har han antroligen gjort som Anonym (Isa) säger, brännt ut de eller har de på en usb-sticka nånstans.

Hoppas nån jätteduktig (på hemlighetsmakeri) svarar i tråden och kan ge dig mer tips i ditt letande, och lycka till att lämna honom!

• Anonym

Om dom nu finns på datorn, öppna "Den här datorn", klicka på menyn "Verktyg" och sen "Mappalternativ". Sen klickar du på fliken "visning". Där finns det ett alternativ där det står "visa dolda filer och mappar", se till att det är valt. Om du sen inte vet vad bilderna kan tänkas heta eller alls vart dom kan ligga på datorn måste du gå via startmenyn och "sök" för att hitta dom. Välj alternativet "bilder, musik och foton" till vänster och i sökrutan skriver du sen *.jpg så får du upp alla jpg-bilder på datorn...

• sakoline

När du hittar bilderna markerar du dem och sedan raderar du dem genom att trycka Shift + Del, annars hamnar de i papperskorgen.

• Anonym

Jag är ingen dataexpert men när jag misstänkte att mitt ex hade bilder av andra damer på datorn kollade jag igenom samtliga mappar och filer. Han hade gömt bilder och filmer i vanliga, till synes oskyldiga, textdokument. Lycka till!

• Anonym (data)
    sakoline skrev 2008-04-16 00:04:12 följande:
    När du hittar bilderna markerar du dem och sedan raderar du dem genom att trycka Shift + Del, annars hamnar de i papperskorgen.
    Om din gubbe är någelunda vass hjälper inte shift+delete, det raderar inte filerna. Det måste du ha ett program för att göra. Tyvärr. Men är han som vilken svensson som helst räcker det med shift+delete.

Sök inte heller bara i c:, välj hela datorn ("den här datorn" - man kan ha fler hårddiskar än c:) Klicka i sökalternativ --> avancerat och bocka i rubb och stubb där. Sedan söker du på *.jpg.

Eller så ber du någon datorkunnig kompis radera hela disken när gubben inte är hemma samt fiskar med dig alla skivor/minnen du kan hitta... du kan ju lämna tillbaka när du kollat vad det är på dem.
  • Anonym (Sara)
    sakoline skrev 2008-04-15 23:41:16 följande:
    Lider med dig!Min kille sa att man gör såhärKontrollpanelensen Mappalternativ/ folder options på engelskasen Visa /view)sen Visa dolda mappar
    Var visas de dolda mapparna sedan?
  • Anonym (data)

Det enda det där gör är visar mapparna där de var. Dvs du måste fortfarande hitta dem. De kommer vara lite "genomskinliga"

Svar på tråden Hur hitta gömda mappar på datorn