• Anonym (Kollega)

Mellan blödning vid p-piller?

Jag har en kollega som frågade mig idag om det är normalt att blöda mitt i kartan på p-pillerna.

Jag gjorde själv aldrig detta när jag hade p-piller (har spiral idag).

Är det någon här som har gjort detta??? Är det kanske rent av vanligt?

• Svar på tråden Mellan blödning vid p-piller?
  • Anonym

Det kan hända att man får en mellanblödning. Har hon tagit pillren som hon ska? Kräkts? Haft diarré?
    Händer det ofta? Har hon gjort cellprov?

• Imox

har jag gjort av alla prevedel jag ätit, spiraler mm

men just den sorten kanske inte är bra för henne...

• Anonym (Kollega)

Första gången som det händer för henne fattade jag det som, hon kan ibland missa ett piller men tar det dagen efter.
    Hon gjorde provet för några veckor sedan vet jag.

• Anonym

Då kan det vara därför hon får en mellanblödning, för att hon glömmer.

• Anonym (Kollega)

Jo men hon har ju missat förr också. Men dock utan mellan blödningar. Hon säger att hon har varit trött. I alla fall igår och idag.

• Anonym (Blöder)

När jag "börjar om" så att säga, när jag inte har ätit på några månader och sen börjar igen så kan jag få mellanblödningar. Eller om jag har missat något piller.

Förut åt jag Trionetta 28 i två år, fick mellanblödningar och sökte för det, fick svaret att min kropp förmodligen inte tog emot hormonen längre och så fick jag byta till Neovletta 28 i stället som har funkat fint för mig. Kan ju vara samma sak för henne kanske?
    kram

• Anonym (jag med)

Tänkte precis starta en tråd och fråga detsamma! Jag har de sista månaderna fått mens, och jag menar riktig mens mitt i kartan.. jag fattar ingenting! Jag är jättenoga med mina piller, missar aldrig. Jag äter Trinovum 28.

Svar på tråden Mellan blödning vid p-piller?