• SmillaMilla

kläder!

Nu behöver jag hjälp.

Letar efter kläder till barn både pojkar och flickor i storlek 128-170. Vad köper ni eller ja kanske era barn? Tips på internetsidor? Märken? Ja jag är i desperat behov av er hjälp så snälla kom med massa tips!

Tack! 

Mamma till Anton-03 och Svea-07
  • Svar på tråden kläder!
  • Bevabus

det är ju helt individuellt...vad dom passar i, gillar osv.
    ett tips bara; gör ingen stor grej av att köpa kläder av speciella märken! så länge kläderna är snygga å sitter bra så borde det duga gott o väl.
    om dom blir vana att få märkeskläder så kommer dom snart BARA vilja köpa saker för flera hundra till o med tusen spenn...och en viss förälder blir pank...

bara ett tips

• SmillaMilla
    Bevabus skrev 2008-04-16 18:07:16 följande:
    det är ju helt individuellt...vad dom passar i, gillar osv.ett tips bara; gör ingen stor grej av att köpa kläder av speciella märken! så länge kläderna är snygga å sitter bra så borde det duga gott o väl.om dom blir vana att få märkeskläder så kommer dom snart BARA vilja köpa saker för flera hundra till o med tusen spenn...och en viss förälder blir pank...bara ett tips
    Alltså mina barn är fortfarande små. Men jag har flera bekanta med större barn som jag vill köpa presenter tilll och är då ute efter webbsidor med kläder i lite större storlekar men det finns ju inget. Massor i stl upp till 128 men behöver lite där vid 150 typ. Några förslag?
  • Bevabus

ahaa oki..hm..konstigt att inte dom storlekarna inte finns :S
    har tyvärr inte en aning om vart man kan hitta det.
    lycka till ändå!

SmillaMilla skrev 2008-04-16 18:41:55 följande:
    Alltså mina barn är fortfarande små. Men jag har flera bekanta med större barn som jag vill köpa presenter tilll och är då ute efter webbsidor med kläder i lite större storlekar men det finns ju inget. Massor i stl upp till 128 men behöver lite där vid 150 typ. Några förslag?
  • Cocarola

La Redoute har tuffa och fina tonårskläder, både egna märken och kända märken.

• allakantralla

JC. Dom har ganska fina kläder, min dotter handlar en del där, och hon har snygga kläder tycker både jag och hennes vänner.

• jagvillintehaenförbannadsignatur

Tänk på det här, vad ni tycker är häftigt och snyggt tycker garanterat barnen är skitfult.

Kommer ihåg sista gången jag och min far var ute och handlade kläder, åh herremingud. Då klädde jag mig ändå ganska standard, inte något speciellt t.ex hiphopare eller gothare eller något annat utan ganska svensson. Men likförbannat så var det hemskt.

Plockade upp ett par tjejjeans gjorde han bland annat...

JC tyckte jag var ett bra förslag.
    Helt okej pris på kläderna och ganska snygga med.
    H&M funkar för tröjor och andra saker på överkroppen.

• Cocarola

jagvillintehaenförbannadsignatur: har du kollat på La Redoute? De har Pepe Jeans, Ben Sherman, Rip Curl, Quiksilver, Vans, Converse, Miss Sixty, etc. Är det kläder som bara föräldrar tycker är häftigt, eller OK?

Äeh fan vet jag, kolla i sånna tidningar får kärringa göra.

• Cocarola

jagvillintehaenförbannadsignatur: betyder ditt svar att du inte känner till de märken som jag frågade om? Du kanske har sett dem i butik eller på kompisar? Du känner iallafall igen LaRedoute hör jag, om du vet att de har en "tidning", annars finns de på internet - och dit har du ju uppenbarligen hittat.

Känner till märkena gör jag mycket riktigt, men att kolla på kläder i nån tidning är för kärringa, inte mig.

• Cocarola

jagvillintehaenförbannadsignatur: well, är det sjyssta märken eller inte?

Skulle väl vara vissa Ben Sherman-skjortor, ett fåtal vans-skor och några converse med.

Svar på tråden kläder!