• Sthlm78

Förskolor i Enebyberg

Vi flyttar om en vecka till Enebyberg och behöver en dagisplats där från om med hösten/vintern till vår lilla kille som nu är nio månader.

Vill därför höra efter om det finns någon som har erfarenhet av barnomsorg i Enebyberg, bra/dåliga.

Vi kommer att flytta till ett kedjehusområde intill Eneby Torg och är därför mest intresserad av dagis där i närheten.

• Svar på tråden Förskolor i Enebyberg
  • Tricia

Ingen aning, har du kollat kommunens hemsida, vet bara att det ligger ett dagis precis vid Eneby Torg som ser trevligt ut utifrån i alla fall, brukar promenera förbi där...

Ring o be att få komma på besök.

Vi flyttar just nu till Åkersberga o letar dagis plats åt vår son till hösten, inte lätt ska jag säga då det är fullt nästan överallt. Tror Täby har ganska lite platser de med..

• Sthlm78

Ja, att besöka är är väl det bästa... Att överhuvudtaget få en plats någonstans i Enebyberg verkar vara rätt tufft, ska visst vara väldigt ont om platser...

• Tricia

Men man kan alltid försöka.. har du kollat med kommunen vad som gäller? Om de har en inflyttningskö till exempel?

• Sthlm78

Nej det har jag inte gjort. Inflyttningskö, vad är det?

• Tricia

En del kommuner har en inflyttningskö som ger lite förtur för de som flyttar till kommunen. Kolla kommunens hemsida o se vilka regler som gäller för att ställa sig i kö till förskolorna, hur man gör etc.

Jag ringde kommunen vi ska flytta till o kollade hur jag skulle gå till väga eftersom vi bara har ca tre mån på oss att få plats..

• Tricia

Förlåt sa Täby tidigare, Enebyberg hör till Danderyd .. Ser att de har ganska många förskolor, jag skulle ringa runt till dem o höra när man tidigast kan få plats hos dem o ställ amig i kö till de där man har chans att komma in..

• Sthlm78

Ja, jag får ta tag i det på måndag! Tack för tipsen!

Svar på tråden Förskolor i Enebyberg