Det allra bästa vår 6-åring har i sitt rum just nu är sitt nya fina skrivbord! Vi tog ett vanligt vitt hyllplan som vi satte ben på, sen byggde vi en överdel av mdf som vi målade rosa. Jag har köpt tre vanliga bestickkorgar (sånna man har vid diskstället för att låta besticken torka i) som hon har pennor och saxar i. Hon fick även en skruv/mutterförvaring från Claes Ohlson som hon har pärlor och pryttlar i. Vid skrivbordet kan hon sitta och rita, pärla, dega och pyssla!
En vanlig bommulstråd med klädnypor är perfekt att hänga upp sina egna konstverk på.
Bra förvaring för alla leksaker. Vi har dels vanliga hyllor men även vita "sopsorteringsbackar" från IKEA som slukar hur mycket som helst!
Vi har ställt en madrass på högkant vid hennes säng (mellan säng och vägg, som ett ryggstöd) så att sängen är mysig och ombodad och funkar suveränt att mysa och gosa och läsa i, både liggande, halvliggande och sittande.
I hennes förra rum hade jag målat en stor Askungen på snedtaket. Underbart fint, men här är det tapeter, så det får vara, annars är det himla fint och nåt som inte "alla andra" har!
Utifrån vad du har skrivit om rummet så låter det som om lite ljus färg på väggarna hade lättat upp det en del...
IKEA har en hylla om ser ut som en massa fyrkandet. Det är en kanonhylla som rymmer en massa och gör det lätt att sortera. En sån har jag i sonens rum.