• Anonym (js)

Hur blir jag av med mina celluliter?

Hur blir jag av med mina celluliter?
    någon som har tips på hur man blir av med dessa "j'vlarna"? :P
    Har massa på rumpa och lår men vet ej hur jag ska gröa för att bli av med dom =(

• Svar på tråden Hur blir jag av med mina celluliter?
  • MeandHim

En kompis sa till mig att det är inte celluliter, det är skrattgropar. Alltså ett tecken på att underlivet haft roligt

Men tyvärr dom är nog där för att stanna....

• Estell

Du kan inte bli av med dem men du kan göra de mindre synliga. Testa torrmassage innan dusch, därefter massera i duschen från fötterna upp till rumpan. Smörj in dig i en fet lotion efteråt så du inte blir torr. Blodcirkulationen gör att det blir bättre med celluliterna, de kommer att synas mindre. Försök oxå att röra på dig å drick mkt vatten! Har själv lyckats!

• olpansfamilj

Bullshit! =) Det går visst att få bort celluliter/eller göra så att dom inte syns!! Har själv lyckats med detta flera gr!
    Viktigaste är att gå ner i vikt! Träna och drick vatten. Sen finns det en massageapparat som typ dammsuger kroppen och den är verkligen skit effektiv!!! =)

• olpansfamilj

Loreals cellulit kräm är också bra!!

• Anonym (:))

vad är det för massagemaskin ?

• Estell
    olpansfamilj skrev 2008-04-16 12:25:51 följande:
    Bullshit! =) Det går visst att få bort celluliter/eller göra så att dom inte syns!! Har själv lyckats med detta flera gr!Viktigaste är att gå ner i vikt! Träna och drick vatten. Sen finns det en massageapparat som typ dammsuger kroppen och den är verkligen skit effektiv!!! =)
    Går man upp och ned i vikt för många ggr kan det göra att man aldrig blir av med dem. Det är när fettet tänjer ut huden som märkena uppstår då man går ned i vikt sen. Håller man på för många ggr så sitter de där... Gnm massage och att blodet cirkulerar i celluliterna så hjälper det. Men du kanske inte har gått upp och ned lika mkt som jag gjort gnm åren? :)
  • olpansfamilj

jag har pendlat 15 kg hit och dit ett antal gr!! LPG tror jag att maskinen heter!

• olpansfamilj

och nu ska jag ner 17 kg !!! Har massor av celluliter men dom ska väck nu!

Ska ta en herbalife drink varje lunch! Dricker två liter vatten. Börjar alltid med en detox kur från hälsokostet som man blandar i vatten. (man äter normalt, förutom lunchen)
    Sen köper jag loreals cellulitkräm och masserar varjde dag...... lpg maskinen tar jag ifall det måste...... Styrketräning är jätte bra.

• Estell
    olpansfamilj skrev 2008-04-16 12:53:20 följande:
    och nu ska jag ner 17 kg !!! Har massor av celluliter men dom ska väck nu!Ska ta en herbalife drink varje lunch! Dricker två liter vatten. Börjar alltid med en detox kur från hälsokostet som man blandar i vatten. (man äter normalt, förutom lunchen)Sen köper jag loreals cellulitkräm och masserar varjde dag...... lpg maskinen tar jag ifall det måste...... Styrketräning är jätte bra.
    Hoppas det går bra för dig:) själv är äv jag i full gång med att rena kroppen efter en vinter av mysätande framför datorn och tvn. Var ute med vovvarna i 80 min på morgonen, det riktigt pulserade i ben och rumpa efteråt. Skön känsla...:) Ja, snart ska man i bikinin igen!
  • Anonym
    Bullshit! =) Det går visst att få bort celluliter/eller göra så att dom inte syns!! Har själv lyckats med detta flera gr!Viktigaste är att gå ner i vikt! Träna och drick vatten. Sen finns det en massageapparat som typ dammsuger kroppen och den är verkligen skit effektiv!!! =)
    Det finns behandlingar som tar bort dom, men jag tvivlar på att viktnedgång gör så stor skillnad. Jag väger 50kg till 170cm, och har ändå celluliter. Har vägt mindre än så här och de har fortfarande synts
  • olpansfamilj

anonym har du prövat cellulitbehandlingar som lpg??

• Anonym

Jag är smal men har ändå celluliter, så för mig hjälper det inte att gå ner i vikt.
    Det finnns ju massa cellulitcremer, hjälper inte dom nåt?

• Estell
    Anonym skrev 2008-04-16 13:34:03 följande:
    Jag är smal men har ändå celluliter, så för mig hjälper det inte att gå ner i vikt.Det finnns ju massa cellulitcremer, hjälper inte dom nåt?
    Blodcirkulation A och O för att reducera dem. Gå ut och gå mkt, då får du upp cirkulationen, massera med div krämer el i duschen, äv efteråt, drick vatten. Själva krämerna i sig tror jag inte så mkt på faktiskt, utan att det är massagen i sig som gör det. Men det går ju lättare om det "glider" såklart!
  • Valkyriah

Man behöver inte vara överviktig för att få celluiter.

Jag är smal,väger ca 52-55 kg och har allt litegrann,dock är det inget som stör mig då de knappt syns så dom får allt vara kvar

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Anonym

Nej har inte provat LPG

Har hört av andra att krämer ska hjälpa. De tar inte bort dom, men de gör att huden på något sätt svullnar upp lite tillfälligt, så groparna syns mindre pga det. Men så fort man slutar med dom syns ju groparna igen såklart

• Valkyriah
    Valkyriah skrev 2008-04-16 13:38:42 följande:
    Man behöver inte vara överviktig för att få celluiter.Jag är smal,väger ca 52-55 kg och har allt litegrann,dock är det inget som stör mig då de knappt syns så dom får allt vara kvar
    Är 1.70 cm lång.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Anonym
    nej de du säger är bullshit. Celluliter får man ALDRIG bort därimot kan man göra dem mindre synliga. Så som du skriver.

fakta är fakta.
  • olpansfamilj

celluliterna krymper av olika behandlingar!

Svar på tråden Hur blir jag av med mina celluliter?