• Sötnos

*enbart med friskis & svettis-gympa

enbart med friskis & svettis-gympa ett par, tre gånger i veckan eller måste man kombinera det med styrketräning också??

Är det i så fall nån som har tips på komletterande styrkeövningar som man kan göra hemma, så man slipper betala gymkort?! O hur ofta ska då dessa styrkeövningar göras??

• Svar på tråden *enbart med friskis & svettis-gympa
  • Griggan

Klart du kan, det om nått är ju fettförbränning!!!

• JohPet

Har ditt F&S något kombinerat gympa o styrkepass? Brukar heta typ styrkegympa eller powerpump.

• Shoegal

Tja, det beror ju helt och hållet på hur dina matvanor ser ut. Tränar du Friskis men äter mer än du förbrukar så går du ju inte ner i vikt. Du måste ha ett energiunderskott för att gå ner i vikt.

Men ja, Friskis förbränner energi och allt som förbränner energi och leder till ett energiunderskott ger viktminskning. Du måste inte styrketräna också.

• Sötnos

Ok!

Tycker mig ha läst att det är bra att komplettera gympapass med styrketräning, men då kanske jag kan klara mig utan! Men jag förstår ju att det handlar om matvanor också förstås!

• Tussens mamma

det optimala sättet att förlora vikt på är att träna OCH äta rätt. kosten är viktigare än motionen, ur viktminskningssynpunkt. övningar du kan göra hemma är:
    situps
    rygglyft
    armhävningar
    osv.
    styrketräning hemma bör göras helst 3 gånger/vecka.

köp ett gummiband i sportaffären. superbra!

/ linda

• Shoegal

Klart att det är bra att komplettera med styrketräning, men det är inget måste.

Men som JohPet skrev, har ni inget pump-pass på erat Friskis? Det har jag för mig att de flesta Friskis brukar erbjuda.

• Sötnos

Finns inga pump-pass här i V-ås...de enda passen med extra styrka är styrka/bas-pass...

• Shoegal

Men vad dumt.
    Då vet du vad du ska skriva och lägga i förslagslådan då

Annars kan jag också rekommendera gummibandsträning. Finns att köpa på Stadium eller Intersport. Där har de massa bra hemmastyrketräningsprylar.

• Sötnos

Ja, kanske ska lägga det i förslagslådan då!

Svar på tråden *enbart med friskis & svettis-gympa