• Flippen

Vad leker era 3-åringar helst med?

Har en 3-årig flicka som har haft rummet belamrat med leksaker. Nu har jag börjat röja ut leksaker som hon är alldeles för gammal för (bebisleksaker) och inte alls är intresserad av, och nu är det knappt någonting kvar.

Hon älskar att pussla och rita så det gör hon mycket, men vi vill nu köpa några lite större leksaker till henne (hon fyller snart 3) och undrar därför vad era barn tycker är roligt att leka med, för att få lite tips!!

• Svar på tråden Vad leker era 3-åringar helst med?
  • dio

Jag har en tös här hemma som älskar att pyssla. Klippa, klistra, måla, trä pärlhalsband osv.
    Sen leker hon mycket med sina dockor. Springer runt med dockvagn och handväska

• Jogobella

Min tjej älskar också pyssel, att klippa och klistra och att måla på olika sätt. Trä pärlor, göra playdoh och lägga pussel är andra favoriter. Leka affär, dockköket, bebisdockan och bygga duplo. Vi har byggt ett villa villekulla av duplo som "Pippi" härjar i. Nyaste favoriten är playmobil, har köpt ett litet trädhus med små påskharar och inredning. Det plockar hon med i evigheter. Och så leker hon med brio-tåget. Usch, det låter som att hon har en hel del prylar. Men så är hon hemma med mig på heltid fortfarande...

• Snäckan13

klipper era treåringar????

Minn son blir tre i augusti o jag kanske är för fjantig men klippa får han inte

Han gillar o bygga djurpark, då har vi byggklossar som murar o så sätter vi in små djur där, o ger dom mat (åxå klossar).

Sen gillar han lera o pussel

Traktorer o bilar

Rita o måla

Jag vill göra pyssel, men tror han är för liten.. har jag fel???

Älskar mina barn så otroligt mycket!!!!
  • Sarita

Min dotters favvolek just nu är att "packa väska och gå på utflykt". Dvs lägga några leksaker i en kasse och ta mig i handen och gå till vardagsrummet och låtsasfika, bada etc....

• Jogobella

Min tjej som blir tre i juli är inte för liten för att pyssla, vi håller på med allt möjligt. Ibland gör vi collage eller så hjälper jag henne att klippa ut gubbar och figurer som vi strör glitter på. Vi gjorde massor av påskpyssel tillsammans, klär in toalettrullar och gör djur av tex. Naturligtvis hjälper jag till mycket. Men att sätta dit ögon och hålla fast piprensare osv klarar hon ju. Häromveckan byggde vi ett bilgarage med biltvätt av en skokartong.

Det finns bra barnsaxar som är gjorda helt av plast, även klingan. De är finemang att börja med.

• Snäckan13

ÅH av kul... då ska jag kolla den länken!

Man ser ju bara pyssel dom gjort hos dagmamman, och då var det lite så´nt sätta fast ögon o så..

Har funderat på o göra stentroll, det är ju rätt lätt

Älskar mina barn så otroligt mycket!!!!
  • Me o Mike

Min 3-åriga son leker BARA med sina bilar, sitt svärd och ett garage..

• Annan

Min 3åriga tjej (3,5) leker allra helst mamma, pappa, barn med någon kompis, annars pysslas det, skriva bokstäver är väldigt roligt just nu.

• linhen

Min 3-åring leker mest med bilar men även med sina älskade bokstäver. Nu har det börjat smyga in lite mamma-pappa-barn.

Svar på tråden Vad leker era 3-åringar helst med?