• Anonym

Underviktig, när försvinner mensen??

Har alltid varit underviktig. Mitt bmi brukar ligga runt 16-17. Har aldrig förlorat mensen förr. Men nu är den försenad, och jag är inte gravid enligt 2 test. Så jag funderar om jag väger för lite?
    Men jag har ju inte gått ner nåt på sistone så vitt jag vet. Kollar inte så ofta, men jag har ätit som vanligt så jag borde inte ha gått ner.
    Kan den bara försvinna plötsligt, utan att man har gått ner mer i vikt?
    Ni som förlorat mensen, hur lite vägde ni då i förhållande till längden?

• Svar på tråden Underviktig, när försvinner mensen??
  • Anonym

Om du går ner mycket snabbt brukar den försvinna.
    En bekant vägde 47 kg och hennes mens försvann. De ville skaffa barn så hon blev tillsagd att gå upp till 50 kg. Då kom mensen och hon blev gravid!

• Anonym

Okej men jag har ju inte gått ner mycket snabbt så därför tyckte jag det var konstigt, men jag vet ju inte hur det fungerar. Har legat på 42 kg till 159 cm i över ett år nu.
    Hur lång är din bekant?

• Anonym

Ingen mer som vill svara?

• Anonym

Hon är runt 165 cm. Men längden är inte jätterelevant.
    Min kompis var väldigt sen med att få sin mens. Så när de var hos läkare så frågade de varför (då gick vi i slutet av åttan tror jag) Han sa att hon måste väga närmare 50 ( då var hon kort och smal, nu är hon runt 155). Det kanske är en väglednign??

Anonym skrev 2008-04-16 15:11:15 följande:
    Okej men jag har ju inte gått ner mycket snabbt så därför tyckte jag det var konstigt, men jag vet ju inte hur det fungerar. Har legat på 42 kg till 159 cm i över ett år nu.Hur lång är din bekant?
  • Anonym

men jag har alltid vägt 46kg o är 1,61cm... alltid haft mens. Läkarna säger under 40kg att den försvinner...

• Anonym (kvar)

Jag har vägt 43 kg till 160 cm i många många år, för ngt år sedan så var jag nere på 40 kg (Har inte bantat eller så) men jag hade alltid kvar min mens hela tiden.

• Anonym (45 kg)

Oj vad lite ni kan väga!

Min mens försvinner när jag kryper under 45 kg och jag är bara 1,53 lång! Vid 45 kg har jag ändå lite kropssfett kvar...det måste betyda att min mens försvinner redan vid bmi 19.

• Anonym

Tack för era svar.
    Jag tycker det verkar konstigt att den helt plötsligt bara skulle försvinna även fast jag inte gått ner mer på sistone. Har varit nere på 40 jag också, men mensen var kvar då också.
    Och grav.testerna visar fortfarande - så det måste ju vara nåt annat.
    Och jag har som sagt aldrig haft sen mens förr (förutom då jag var gravid förstås), och jag är ung. Ska ringa vc idag och höra vad dom tror.

Svar på tråden Underviktig, när försvinner mensen??