• Emeraldy

Bästa fotkrämen! ...och handkrämen :-)

Ja, snart är det ju dags att plocka fram de stackars vinterbleka, torra fötterna.

Har ni nåt tips på nån superbra fotkräm, som är skön att smörja in och som ger lena fossingar? Mina hälar har sett bättre dagar kan jag ju säga Fundersam

...och när vi ändå är i farten kan ni väl slänga med nåt tips på nån skön handkräm också? Jag har alltid en tub stående på sängbordet och jag smörjer mig varje kväll. Vill ha en kräm som är skön, som snabbt går in i huden (viktigt!), som förstås ger fina händer och den får gärna lukta gott

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Svar på tråden Bästa fotkrämen! ...och handkrämen :-)
  • Emeraldy

Tack för tipsen, men de känns inte så...roliga

• Sara Li

Nej det är de kanske inte men de är väldigt bra. Det finns andra krämer som luktar gott och har fräsiga förpackningar, men de brukar dessvärre inte vara så bra...

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Bettanspettan

Kanske inte heller är så rolig men jag kör med Campherine från Coop, Den är jättebra! Jag tycker den luktar gott men andra inte, den luktar som Vicks salva om du minns den från förr...

• mrskensington

Fotkräm:
    Neutrogena Norweigan Formula

Handkräm:
    Help At Hand, Green People

• Marie IE B
    mrskensington skrev 2008-04-16 16:20:41 följande:
    Fotkräm:Neutrogena Norweigan Formula
    Instämmer !

Bästa handkrämen finns bl a på Åhléns men jag kommer för mitt liv inte på namnet just nu. Det är en orange tub, ca 100 kr, och den har "ett kvinnonamn"
  • mai

Alla dermanords produkter är superbra. Speciellt jojobaoljan som man kan använda till det mesta. Inte några flashiga förpackningar direkt men bra produkter som är helt naturliga dvs utan mineraloljor och annat otäckt i.

• Marie IE B
    Marie IE B skrev 2008-04-16 16:28:12 följande:
    Instämmer !Bästa handkrämen finns bl a på Åhléns men jag kommer för mitt liv inte på namnet just nu. Det är en orange tub, ca 100 kr, och den har "ett kvinnonamn"
    Sally Hansen heter den !
  • malinka2

Mary kays "satin hands" funkar för både händer o fötter. Riktigt lyxig, bort med valkar o död hud o få supersköna händer o fötter

• firewalkwithme

FACE sthlm har en handkräm som är skitbra, Healing Hands heter den. Den är dyr men dryg, och det är den bästa jag har testat. Luktar tyvärr lite för starkt av citron, men lukten går bort snabbt.

När jag är riktigt torr funkar Locobase Repair från Apoteket väldigt bra, den rekommenderar jag starkt till fötterna. Vanliga Locobase är också ok.

• Linda1976

Har man spruckna hälar som inte bara är torra så är Scholls kräm för torra hälar (den i kartong, som hänger på pinne i butik). Den är sååååå bra. Man får verkligen bebisfötter, även om man har rejäla sprickor!!

Handkräm gillar jag Creative´s som luktar björnklister, och Essies cocoskräm.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Indianica

Vad gäller fötter, satsa på ett märke som t ex Scholl som är experter på fötter. De har superduperbra fotkrämer. Har du förhårdnader kika efter fotkrämer med salicylsyra t ex( finnsi Scholls) det löser upp dem.

• rubygirl

Håller med om Scholls fotkräm för spruckna hälar. Jag har rätt trista fötter och brukar använda krämen på hela sulorna, inte bara där det finns sprickor. Blir riktigt bra bara man orkar smörja varje dag.

Annars håller jag med om att fotkrämer i finare, lyxigare förpackningar sällan gör särskilt mycket nytta för problemfötter. Men har man redan fina fötter kan man unna sig en lyxkräm.

• Free Spirit

Den beste handkrem som jeg har noen gang brukt heter Arad og er Dødehavsprodukt og består av mineraler og er lett absoberende krem for tørr, øm og sprukken hud.

Om du har flisete neglebånd hjelper den godt for det.
    Bruker den tex om jeg har neglerotbetendelse da den er meget effektiv og heler dette kjapt. Er også god om du har sår som ikke vil gro..

Smører du den på hælen og føttene ellers så får du baby myk hud, likter også godt!!

Egner seg på eksem og psoriasisproblemer. koster ikke noe mer en vanlig krem. Glad

• pellan

Rekommenderar Spa Wisdom Africa Spa Honey Butter från Body Shop. Funkar både till händer, fötter och torra armbågar m m. Jag brukar inte köpa så dyra krämer annars men den här var helt oemotståndlig tyckte jag! Fast om du har riktiga problem med sprickor och sånt kanske du ska köpa något mer "medicinskt" först?

• fru06

Vanlig enkel olivolja som man smörjer in sig på kvällen och tar på sig bomullssockar. billigt men doftar inte så gott..

• luspudel

CND's handkrämer är helt underbara! Ja alla deras produkter är kanon, dock har jag inte testat deras fotvårdsserie eftersom mina stackars föttre aldrig blir ompysslade ;P Men jag skulle tro att även dom är super!

• Alvin 2006

Oriflames fot och han produkter funkar kanon på mig. Rekomenderas!

• Emeraldy

Tack för alla tips

Jag har inga stora problem egentligen, lite småtorra trista fötter bara. Tror jag ska satsa på pellans tips från Body Shop eftersom jag brukar köpa nästan alla mina produkter därifrån ändå

Svar på tråden Bästa fotkrämen! ...och handkrämen :-)