• Anonym (När?)

När har man varit singel " för länge" ?

Jag har varit tillsammans med samma man i 8 år. och nu är jag ensamstående med våra gemensamma barn. Jag har nu varit ensam/singel i 5½ månad.

Nu börjar folk tjata på mej att jag ska börja träffa en karl för ett seriöst förhållande.

Har ju träffat en som KK,men inga känslor där imellan.

Jag får ju lixom sex, men känner att jag behöver ingen sambo/förhållande.

Men e det fel på mej som inte vill ha ett förhållande ännu?

Kan tillägga att jag inte har en enda känsla kvar för ex mer än hat och besvikelse.

så ni andra mammor som är singlar.....när e det dax med en ny egentligen?

• Svar på tråden När har man varit singel " för länge" ?
  • Anonym

Äsch det är väl bara bra att inte slänga sig in i ett nytt förhållande. Det är ju super att vara singel. Dejta är kul, det ska man göra mycket *L* Kk´s kan vara bra, så länge det inte blir struligt. Förstår inte hetsen med att man måste ha någon..

• Anonym (..)

Men du har ju inte alls varit singel länge.

• ludenben

nämen varför ska folk alltid lägga sig i fall man har träffat nån. Jag var singel ett år efter sonens pappa. Man tar den tiden man tar. Det tar tid att läka alla sår, känna sig redo att ha förhållande mm. Efter så många år med samma man är inte 5 månader som singel nånting tykcker jag. När är det dax med en ny??? säger så här: när man känner för det. Till och med om man aldrig känner för det är det okej för man ska göra vad som känns rätt, inte vad andra säger.

• allakantralla

5 1/2 månad är väl inte alls länge om man tidigare varit sambo i åtta år! fattar inte den där hetsen, nej ta det lugnt du och ha så roligt!

• Anonym (När?)

jag tycker också 5 månader e ingeting. jag är nöjd med min KK och därimellan har det inte varit något strul. Vi vet vad som gäller , punkt slut lixom.

allt tar ju tid med barnen. och jag har ju aldrig haft mer än dteta förhållande, så dejta,....vad e det lixom???? hur tar man ens kontakt med en man på det sättet???  

• Anonym (tjatgnat)

du behöver aldrig någonsin träffa en ny man om du inte vill...
    om, eller antagligen när , du vill känner du nog.

fråga de som tjatar på dig varför det är så viktigt för de att du ska träffa en karl för seriöst förhållande.
    är det för att de inte tror att du kan ta hand om dig själv, för att du inte längre passar in i deras norm med t ex parmiddagar, att man generellt inte kan vara lycklig som singel?

• MajaMaria79

Men det är väl för länge när man inte vill vara själv längre. Du trivs ju och njuter av att vara singel. Skit då i vad andra säger, så länge du är nöjd så är det bra.

• Hemliga 72an

På lördag har jag varit ensamstående i 1 år! Det ska jag fira för jag är glad att han stack den idioten. han var en otrogen sak som inte var något att ha!
    Jag har ingen KK eller något annat bara jag och barnen och vill ha det så.
    Låt ingen bestämma hur du ska ha det. Bry dig inte om vad dom tycker/säger!

• Anonym (När?)

enligt min umgängeskrets så måste man tydligen ha en man. punkt slut. sen om man e lycklig eller inte verkar inte spela någon roll och jag litar inte på män på det sättet så jag ska inte ha en nu heller.

• ludenben

nån verkar behöva läsa lusen av din umgängeskrets.... svar på tal är vad dom behöver. Tala om för dom att om du duger endast om du har en karl kanske ni inte har så mycket gemensamt...

• FH Mamma

1/2 dag är för länge för vissa verkar det som.

Jag har varit singel i runt 6 månader och visst jag saknar en kille ibland mest för det är tråkigt när sonen är hos sin pappa men jag oftast har jag ändå fullt upp.

• Miim

Jag tycker att man ska ha all heder för att man inte kastar sig hals över huvud in i ett nytt förhållande!
    Det är väl hur bra som helst att du tar dig tid för att hitta dig själv igen och att man tar reda på vem man är utan sin partner - speciellt om man levt tillsammans länge.

Jag tycker att det verkar som din umgängeskrets blir stressad av att du är singel! Be dem tagga av o låta dig göra som du tycker passar dig och din nya livssituation!

• Anonym (När?)

jag har inge bråttom att ha en ny partner, men jösses vad folk kan snacka om det....... ständiga frågan e ju om man har hittat någon ny.......

snart kallas jag väl för bittra tanten som aldrig får någon karl...

men jag har ju barn så jag behöver ingen karl

• PennyJane

Det är inte så länge att vara singel. Tycker det är sunt att du känner som du gör att det inte är någon brådska. Det är ju viktigare att hitta en riktigt fin kille som behandlar dig bta och som du kan vara lyckligt kär i. Det kan ju ta ett litet tag... Och då är ju KKförhållande perfekt att ha medans man väntar och njuter av att bo ensam.

Folk ska alltid lägga si i... inget att bry sig om ju!

(¯`°?.¸ ♥ Världens finaste Signe ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden När har man varit singel " för länge" ?