• Challe N

Brutit nyckelbenet

Min dotter på 2 år har brutit nyckelbenet. Ramlade av en gunga igår. Hon har ett 8 förband som ska hålla det rätt. Benen ligger omlott så det behövdes tydligen.. Nån mer som haft en liten som brutit det? Hur länge hade ni barnet hemma från förskolan? Hur länge dröjde det innan han/hon var helt återställd och smärtfri?

• Svar på tråden Brutit nyckelbenet
  • Max mamma

Oj oj...vad besvärligt!
    Ville bara skriva det,har ingen erfarenhet av det.

• Challe N

Tack Ingen som varit med om det som vill dela med sig lite??

• Cilla33

Hej! Min son har brutit nyckelbenet tre gånger!!! Första gången var han runt tre år. Han var nog hemma från dagis 4-5 dagar tror jag.
    Smärtan gick över rätt snabbt , det var värst när han skulle sova men det hjälpte med panodil! Sedan när han gick tillbaka till dagis bad jag personalen påminna honom om att han skulle ta det lite lugnt... vilket var lättare sagt än gjort!

• Challe N

Tack för ditt svar! Tre gånger!! Stackare! Är det större risk att göra det om man redan brutit det en gång eller har han haft ren otur??

• Lindis41

min dotter bröt nyckelbenet på fsk när hon var 16 mån...fick aldrig 8an då hon va "så pass bra" var hemma ca 2 dagar, fick var extra försiktig m den sidan som var bruten...tog väl ca 2 v innan hon var som vanlit o det va helt ok..

Svar på tråden Brutit nyckelbenet